» عمومی » ورزشی » گزارش روزنامه اسپانیایی از حضور ایران در جام جهانی
ورزشی

گزارش روزنامه اسپانیایی از حضور ایران در جام جهانی

فروردین 13, 1393 008

روزنامه اسپانیایی elnuevodiario به بررسی تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است.

 

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایسنا ، تیم ملی ایران یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی است که تابستان آینده باید در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان در کشور برزیل به میدان برود.

روزنامه اسپانیایی elnuevodiario در گزارشی به بررسی وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است که در زیر می‌خوانیم.

تیم ملی ایران که کارلوس کی‌روش پرتغالی را به عنوان مربی روی نیمکت خود می بیند بازی های انتخابی جام جهانی 2014 را با قدرت شروع کرد و توانست به بردهای ارزشمندی دست یابد. اما در دور نهایی ایران در گروهی قرار گرفت که قدرت‌های دیگر از جمله کره جنوبی و ازبکستان هم حضور داشتند. ایران در 5 بازی ابتدایی خود در این رقابت‌ها 2 بار متحمل شکست شد و تنها 2 بار تواسنت گلزنی کند تا خطر از دست رفت جام جهانی را ببیند اما درخشش بازیکنی به نام رضا قوچان‌نژاد باعث شد ایران در سه بازی آخر خود در این مرحله که بسیار مهم بود به پیروزی برسد تا با قاطعیت به مرحله بعد راه یابد. در واقع ایران در آن روزها با شعار “یا همه چیز یا هیچ‌چیز” روبرو شده بود و در نهایت توانست به موفقیت بزرگی برسد. پیروزی آخر ایران در این مرحله برابر کره‌جنوبی در اولسان بود که باعث شد ایران بالاتر از رقیب دیرینه خود به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی شود.

 

*سابقه

با وجود اینکه ایران همیشه یکی از قدرت‌های فوتبالی قاره آسیا بوده است اما تاکنون نتوانسته از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند. ایران در اولین حضور خود در جام جهانی که به سال 1978 بر می‌گردد موفق شد تنها به یک امتیاز برسد و در دومین حضور خود به یک پیروزی رسید که برابر آمریکا بود . آن پیروزی تنها برد ایران در تاریخ جام‌های جهانی محسوب می‌شود. تیم ایران در آن زمان با حضور بازیکنانی چون کریم باقری، علی دایی و مهدی مهدوی کیا از نسل طلایی خود بهره مند بود.

 

*ستاره

 

جواد نکونام که پس از خداحافظی مهدی مهدوی کیا بازوبند کاپیتانی ایران را بر بازو بست، خیلی زود توانست خود را به عنوان بازیکنی بزرگ در تیم ایران جا بیندازد . او ارزش های زیادی دارد و توانسته در خط هافبک تیم ایران تاثیرات زیادی از خود نشان دهد. نکونام که سال‌ها در تیم اوساسونا اسپانیا تجربه بازی کردن داشته است در حال حاضر در تیم کویتی الکویت بازی می کند. در کنار نکونام نمی توان از نام هایی چون رضا قوچان نژاد، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و اندرانیک تیموریان به سادگی گذشت که در تیم ملی ایران بازیکنان بزرگی محسوب می شوند.

 

*آیا می دانستید؟

 

ایران در هر دوره جام جهانی که شرکت کرده است موفق شده 2 بار گلزنی کند و اکنون با سه حضور در جام جهانی 6 گل زده دارد؟

*بهترین عملکرد؟

 

قطعا بهترین عملکرد ایران در جام جهانی به بازی ایران و آمریکا بر می گردد که ایران موفق شد با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسد . برای ایران در آن دیدار حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا گلزنی کردند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×