» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه: تخریب مسجد النبی برای آزادسازی خیابان بود
اخبار شهرستان مبارکه

امام جمعه مبارکه: تخریب مسجد النبی برای آزادسازی خیابان بود

مرداد 2, 1401 0018

اصفهان-ایرنا-امام جمعه مبارکه گفت:  تخریب مسجد النبی(ع) این شهر برای آزادسازی خیابان و رفع نقطه حادثه خیز بوده و این تصمیم با هماهنگی کامل مسئولان شهرستانی انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی موسوی، امام جمعه و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان مبارکه شامگاه روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تصمیم بر تخریب بخشی از مسجد النبی (ع) مبارکه به منظور رفع مانع برای تردد در خیابان یزدان بوده است.

افزود: با احداث خیابان یزدان شهر مبارکه، بخشی از مسجد در مسیر تردد مردم قرار گرفته بود که منجر به وقع تصادف و خسارت به مردم می شد که مدیریت شهری طی دوره های گذشته تاکنون به دنبال توافق با هیات امنا مسجد و اصلاح آن و احداث مسجد جدید بود اما تاکنون این تعامل برقرار نشده و اعتراضات مردمی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: سه روز پیش جلسه نهایی با هیات امنا و حضور اعضای شورای شهر، شهردار و امام جمعه برگزار شد که هیات امنا این مسجد همگی به جلسه نیامده و همکاری نکردند.

امام جمعه مبارکه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حفظ جان مردم و اصلاح این مشکل، امروز بخشی از مسجد که در خیابان بود تخریب شد و شهرداری تا پیش از آغاز ماه محرم متعهد به بازسازی مابقی مکان شد.

وی اضافه کرد: مسجد جدیدی با وسعت بیشتر در مجاورت پارک غدیر با همکاری شهرداری احداث می شود تا مردم از این مرکز دینی بهره ببرند.

روز پنجشنبه خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر تخریب مسجد النبی(ع) مبارکه توسط شهرداری و اعتراض مردمی و متولیان مسجد به این اقدام و اینکه این تصمیم مدیریت شهری بدون هماهنگی بوده، منتشر شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×