» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » اما و اگرهای تخریب یک مسجد در مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

اما و اگرهای تخریب یک مسجد در مبارکه

مرداد 2, 1401 1025

تخریب بخشی از دیوار یک مسجد در شهرستان مبارکه با اما و اگرها و نقل قول های مختلفی روبرو شد که آزاد سازی برای تردد مردم و رفع حادثه خیزی آن نقطه بوده است.

بخشی از مسجد النبی(ع) شهر مبارکه توسط نیروهای شهرداری تخریب شد که در بین مردم اما و اگرهایی ایجاد کرد وتعدادی از متولیان این مسجد ابراز نارضایتی از این اقدام داشتند.

مسجد النبی(ع) در خیابان یزدان مبارکه قرار گرفته که طی سال های گذشته با اجرای این خیابان بخشی از مسجد در مسیر تردد قرار گرفته بود و علاوه بر نارضایتی مردم، به یک نقطه حادثه خیر نیز تبدیل شده بود اما باید با یک تصمیم منطقی و همکاری مشترک این تخریب انجام می شد.

روز پنجشنبه شاهد تخریب بخشی از مسجد و «اما و اگر هایی« در بین مردم بودیم که تخریب بخشی از دیوار آندر شهرستان مبارکه نقل قول های مختلفی روبرو شد و آزاد سازی برای تردد مردم و رفع حادثه خیزی آن نقطه هدف مسئولین بیان شد.

*بی مدیریتی در تخریب دیوارهای مسجد

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام صادق(ع) مسجد النبی(ع) مبارکه پیرامون این اتفاق گفت: این اتفاق در یک بدون هماهنگی بود که امکان جمع آوری وسایل فراهم نشد.

«حمیدرضا احمدپور« افزود: این بی خبری موجب آوارگی وسایل کانون و مسجد شد که چنین تصمیم با هماهنگی امکان برنامه ریزی بهتر را فراهم می ساخت.

وی با بیان اینکه بخشی از مسجد تخریب شده، خاطرنشان کرد: همه مساحت این مسجد در مسیر ترد نبوده و آن بخشی که مشکلات ترددی ایجاد کرده خراب شده است.

به گفته مدیرمسئول کانون امام صادق(ع) مبارکه، این ناهماهنگی موجب شده بخشی از وسایل رها و بی احترامی رقم بخورد.

نبود تعامل بین هیات امنا و مدیریت شهری

دغدغه هایی که از سوی هیات امنا مسجد مطرح شده بود با امام جمعه شهرستان مبارکه و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد درمیان گذاشته شد و حجت الاسلام سید «مهدی موسوی« نسبت به این موضوع پاسخ داد.

وی افزود: سال هاست موضوع با هیات امنا مطرح شده که این آزادسازی برای رفع حادثه و تسهیل تردد مردم انجام شود و سه روز پیش از اجرای این تصمیم جلسه در شهرداری با حضور اعضای شورای شهر پیش بینی شد اما با عدم حضور متولیان روبرو شد.

امام جمعه شهرستان مبارکه افزود: این هماهنگی برای تخریب و آزادسازی صورت گرفت و مدیریت شهرستان در اطلاع کامل بودند واین اقدام صبح روز پنجشنبه اجرا شد.

وی ادامه داد: باید متولیان مسجد در اجرای آزادسازی با مدیریت شهری همکاری می کردند که این کار سال ها متوقف نماند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه شهرداری متعهد شده تا پیش از محرم فضای باقیمانده مسجد را ساماندهی کند و تحویل مردم بدهد و مسجد جدیدی نیز در محیطی پیرامونی این مسجد قدیمی احداث کند.

وی در خصوص اینکه بخشی از امکانات مسجد در این تخریب رها شده و یا باید شستشو شود، خاطرنشان کرد: شهرداری در این خصوص وظیفه خود را انجام خواهد داد.

ضرورت حفظ اخلاق از سوی متولیان نهادهای فرهنگی و مساجد

آنچه در این تصمیم گیری مطرح شده بود نبود هماهنگی و اقدام مخالف قانون و شرع بود که خود منجر به نارضایتی و ناامیدی می شود.

تخریب بخشی از دیوار مسجد برای تسهیل در رفت و آمد و احداث مسجد جدید زمینه ساز تامین مکان بهتر و مناسب برای مسجد خواهد شد.

مسئولان امر در حوزه های فرهنگی نیز باید مراقب باشند در جریان هایی از این قبیل به آرام سازی فضا و ایجاد امیدواری کمک کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×