» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ۶۵ درصد فولاد کشور در اصفهان تولید می‎شود
اخبار شهرستان مبارکه

۶۵ درصد فولاد کشور در اصفهان تولید می‎شود

فروردین 13, 1393 0011

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه . به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، رسول زرگرپور در طول چهار ساعت از بخش‌های مختلف مجتمع فولاد مبارکه بازدید کرد، در این بازدید مدیران نواحی آهن سازی، فولاد سازی، ریختگری مداوم، نورد گرم، نورد سرد وواحدهای جنبی توضیحات لازم را ارائه کردند.
وی اظهار کرد: احداث این مجتمع در دهه ۶۰ با مجموعه‌ای از مشکلات و معضلات همراه بود و جو حاکم درخصوص احداث این کارخانه, مساعد نبود و تلاش زیادی صورت پذیرفت که این طرح به سرانجام برسد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: اکنون پس از حدود ۳۰ سال خوشبختانه این مجتمع در تولید آهن اسفنجی مقام نخست دنیا و در تولید ورق گالوانیزه تخت مقام نخست خاورمیانه را به خود اختصاص داده و در مجموع ۵۱ درصد فولاد کشور را تولید می‌کند وبا حدود ۳۵۱ هزارنفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی کشور است.
وی افزود: مقایسه آن دیدگاه تنگ نظرانه ابتدای احداث مجتمع و وضعیت موجود نشان دهنده وجود عزمی بزرگ و پشتکاری قوی برای رونق صنعت کشور است.
زرگرپور با بیان این‌که بنده همیشه در مذاکره با هیئت‌های خارجی سه نکته مهم را متذکر می‌شوم، افزود: اصفهان دروازه ورود به ایران است و این‌که در صنعت رتبه نخست کشور را دارد و هم‌چنین این نکته که بیش از ۶۵ درصد از فولاد کشور دراین استان تولید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: وجود چنین مجموعه با عظمتی که علاوه بر کمیت، با تولید با کیفیت و با استانداردهای بین‌المللی موفق به صادرات محصولات آن به همه نقاط جهان از جمله اتحادیه اروپا شده است، مایه افتخار است.
زرگرپور با اشاره به برخی مشکلات استان در زمینه آلودگی هوا و کمبود آب و با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت تهیه، تدوین وتصویب طرح‌های جامع احیای حوضه زاینده رود و کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان بیان کرد: با تلاش همه نیروها و با همگرایی و هم افزایی همه جریان‌های سیاسی، استان اصفهان بار دیگر به جایگاه واقعی خود که درشان مردم شهید پرور این استان است، ارتقا یابد

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×