» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » فضاسازی شهر مبارکه همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری حسینی
شهرداری مبارکه

فضاسازی شهر مبارکه همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری حسینی

مرداد 18, 1400 0010

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع ) و یاران با وفایش و در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی و تکریم شعائر اسلامی ، مجموعه مدیریت شهری مبارکه با نصب پرچم های مشکی،ریسه و بنر در میادین و معابر در راستای آماده سازی و خلق فضایی متناسب با آیین عاشورایی و سوگواری سالار شهیدان اقدام نموده است.

سید امین اله موسوی سرپرست شهرداری مبارکه گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شهر مبارکه حال و هوای محرم به خود خواهد گرفت.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری به منظور استقبال از ایام محرم اظهار کرد: امسال نیز شهرداری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی شهر  در سیاهپوش کردن شهر اهتمام داشته و تلاش خواهد کرد رنگ و بوی محرم و عزای حسینی در سطح شهر گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا امسال هم مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را تحت شعاع خود قرار داد، افزود: محرم امسال برگزاری مجالس عزاداری بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد کرونا انجام خواهد شد و شهرداری مبارکه اقدامات لازم برای همکاری با هیئت‌های مذهبی شهر در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا را در دستور کار خود قرار داده است.

موسوی در مورد تمهیدات سازمان آتش‌نشانی برای ایام محرم اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با توجه به آغاز محرم و مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و به منظور ایمن سازی محیط برای عزاداران حسینی در هیئت‌ها و تکایا، اقدامات لازم را اجرایی کرده است.

وی  تصریح کرد : به‌منظور ارتقاء سطح ایمنی، نیروهای آتش‌نشانی به حالت آماده‌باش خواهند بود و از هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها نیز می‌خواهیم تا با رعایت موارد ایمنی از بروز حوادث جلوگیری کنند. همچین چندین اکیپ از نیروها و ناوگان خودروی آتش‌نشانی در مسیره‌ای‌های عزاداری مستقر خواهند شد.

سرپرست شهرداری مبارکه با اشاره به اینکه ذبح دام در معابر عمومی پیامدهای جبران‌ناپذیری به دنبال دارد افزود: ذبح دام در معابر عمومی و منازل، مشکلات و پیامدهای جبران‌ناپذیری به دنبال دارد و شهروندان مراقبت شیوع بیماری‌های واگیردار باشند. با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته و همکاری اداره محترم دامپزشکی شهرستان ،کشتارگاه صنعتی مبارکه جهت ارائه خدمات به شهروندانی که قصد ذبح دارند ، به‌ویژه در روزهای عاشورا و تاسوعا فعال خواهد بود

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×