» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » گزارش خبری / آیین افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی،خدماتی و فرهنگی شهرداری مبارکه
شهرداری مبارکه

گزارش خبری / آیین افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی،خدماتی و فرهنگی شهرداری مبارکه

مرداد 13, 1400 1011

به گزارش ایرنا، پروین صالحی، روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهرداری مبارکه در سالن فرهنگسرای غدیر این شهر، اظهار داشت: ایجاد هماهنگی بین مجلسِ نه‌چندان جوان و دولتِ جوان، حرکت جهشی کشور را بدنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز قطار خدمت‌رسانی نظام اسلامی هرچند به سختی اما در حال حرکت است و دشمنان خارجی و پیاده‌ نظام داخلی، در حال سنگ اندازی به این قطار هستند.

صالحی با بیان اینکه مسوولان این قطار در نظام خدمات رسانی جابه‌جا می‌شوند، تصریح کرد: مدیران باید کارها را برای رضای خدا انجام دهند و در پایان از نتیجه اقدامات خود رضایت قلبی داشته باشند.

وی بیان کرد: نقد مُنصفانه با تخریب متفاوت است و هیچکس از نقد منصفانه بدش نمی‌آید چرا که اینگونه نقدها موجب پیشرفت انسان می شود اما تخریب و اتهام زنی مُضر است.

صالحی  با قدردانی از خدمات شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه  گفت :اقدامات خوبی در این دوره به همت مدیران شهری صورت پذیرفت و امیدواریم این روند با شتاب بیشتری در دوره ششم ادامه یابد.

خدمات بسیاری توسط شهرداری و شورای شهر مبارکه به شهروندان ارائه شده است

امام جمعه مبارکه نیز در این مراسم گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم ایران به هیچ وجه با دوران قبل از انقلاب و حکومت طاغوت، قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی افزود: امروز نظام اسلامی با پیشرفت‌های خود در همه زمینه ها، چشم جهانیان را به خود خیره کرده است.

وی ادامه داد: این همه خدمات با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه غرب و سنگ اندازی‌های دشمنان، نباید نادیده گرفته شود.

به گفته وی، نادیده گرفتن این خدمات، نشانه مظلومیت جمهوری اسلامی است.

امام جمعه مبارکه اظهار داشت: ناجوانمردی و ضربه زدن، کار دشمن است اما اتهام‌زنی و ضربه زدن دوستان داخلی نظام، هیچ توجیهی ندارد.

وی با قدردانی از خدمات شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه در دوره پنجم اضافه کرد: مبارکه در سالیان گذشته به دلیل وجود منابع و اعتبارات از شرایط مناسبی برخوردار بود  اما در سال های اخیر  یه دلیل شرایط اقتصادی کشور و محدود شدن منابع  مالی  وضعیت سختی را پشت سر گذاشت.

موسوی گفت: خدمات بسیاری توسط شهرداری و شورای شهر با وجود این همه مشکلات به شهروندان ارائه شده است که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: امروز در برخی رسانه‌ها اتهام‌های دروغین و ناروایی به مدیریت شهری مبارکه در این دوره زده می‌شود که با در نظر گرفتن انصاف، نباید مزد مسوولان را اینطور بدهیم که موجب آزردگی خاطر آنها شود.

ضرورت انتخاب شهردار در تراز شهر مبارکه

فرماندار مبارکه نیز در مراسم بهره برداری از طرح های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهرداری این شهر گفت: نخستین تصمیم مُنتخبان شورای شهر به نوعی سخت‌ترین تصمیم آنهاست که با رعایت تمام جوانب و در تراز شهر مبارکه باید در باره آن تصمیم گیری کنند تا قطار خدمت با شتاب بیشتری حرکت کند.

اصغر هدایت افزود: مُنتخبان شورای اسلامی شهر باید کارها را برای خدمت به مردم با قوت و قدرت شروع کنند و با ظرافت به پیش ببرند.

وی ادامه داد: مشارکت مردم مبارکه در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری نسبت به شهرهای دیگر استان بهتر بود که نتیجه خدمات مطلوب ارائه شده در دوره‌ گذشته است.

فرماندار مبارکه با قدردانی از مجموعه مدیریت شهری در دوره پنجم و آرزوی توفیق در خدمات رسانی به مردم برای منتخبان دوره ششم شورای شهر، اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی بویژه شهرداری‌ها بعنوان نخستین خاکریز خدمت‌رسانی به مردم در سه سال گذشته، دوران سختی را پشت سر گذاشتند.

هدایت با اشاره به تورم، سیل، زلزله و شیوع کرونا گفت: این بیماری منابع درآمدی شهرداری‌ها را با مشکل جدی مواجه کرد و هزینه‌ها را افزایش داد و انتظارات مردم هم، مدیریت این فضا را برای مسوولان شهری سخت‌تر کرد.

وی با بیان‌اینکه حالت بحرانی کرونا از شب گذشته در استان اصفهان اعلام شده است خاطرنشان کرد: سویه جدید کرونا(دلتا) در محیط های بازهم انتقال پیدا می کند لذا باید همه آن را جدی بگیریم و از رفت و آمدها و دورهمی‌ها خودداری کنیم.

فرماندار مبارکه خاطرنشان کرد: مردم مبارکه در ۱.۵ سال گذشته تاکنون همکاری خوبی را با ستاد کرونا داشته و توصیه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار داده اند به همین دلیل این شهرستان در موج قبلی شیوع کرونا، کمترین زمان را در حالت قرمز قرار گرفت.  

شهردار مبارکه: سیاست مدیریت شهری در دوره پنجم تکمیل و اتمام پروژه های نیمه تمام بود

سید محسن هاشمی در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی،خدماتی و فرهنگی شهرداری مبارکه افزود:  شهرداری مبارکه در حال حاظر ۳۴ میلیارد تومان بدهی دارد .

وی تصریح کرد: بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری مبارکه به هیچ عنوان صحت ندارد از این طریق همه این موارد تکذیب می شود.

هاشمی گفت:  شهرداری مبارکه ۳۴ میلیارد تومان هم طلب دارد که این طلب از شرکت فولاد مبارکه ،اداره امور مالیاتی ، ادارات و ارگان های دولتی و همچنین چک های است که از شهروندان در اختیار شهرداری است و در آینده نزدیک وصول خواهد شد و  با این شرایط تراز مالی مجموعه رعایت شده است.

شهردار مبارکه ادامه داد: ۸ میلیارد تومان از طلب ما از مردم است که ۴ میلیارد تومان آن تا انتهای سالجاری وصول خواهد شد.

وی  اظهار داشت: همه مطالبات پرسنل شهرداری شامل بن سفر، دانش آموزان پرداخت شده و فقط حقوق مردادماه باقیمانده است.

وی با اشاره به اینکه رفتگران شهرداری ۴ ماه حقوق نگرفتند اما به تلاش خود ادامه دادند اضافه کرد: بعد از چهار سال تلاش و سختی شبانه روزی، شهرداری روی ریل حرکتی قرار گرفته و تحویل مدیریت شهری جدید می شود.

شهردار مبارکه گفت:از بابت هر گونه کسری، قصور و سوئ مدیریت در این دوره عذرخواهی میکنم اما هیچ عمدی در عدم بهره برداری به موقع از پروژه ها وجود نداشته و با توجه به اعتبارات تلاش کردیم تا اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست مدیریت شهری در دوره پنجم تکمیل و اتمام پروژه های نیمه تمام بود.

هاشمی افزود: سالن فرهنگسرای غدیر یکی از پروژه های دارای اولویت و مورد نیاز گروه های نمایشی و هنرمندان شهر بود .

شهردار مبارکه گفت: پیگیری های انجام شده برای ادوات و تجهیزات مورد نیاز این سالن برای تبدیل به سینما موجب تاخیر در تکمیل آن شد.

وی با تشکر و قدردانی از شورای اسلامی شهر در دوره پنجم اضافه کرد: همراهی، هماهنگی این عزیزان موجب عبور از این شرایط سخت شد.

هاشمی بیان کرد: شهرداری های استان در این چهارسال سخت ترین دوره مدیریت شهری را سپری کردند اما سختی کار در شهرداری مبارکه نه تنها مضاعف بلکه باید با ضریب ۱۰۰ محاسبه شود.

وی با بیان اینکه به لطف خدا این دوران سخت سپری شد تاکید کرد:  امروز خدمات عمرانی مختلفی در شهر رقم خورده که نیاز شهر بوده و تا روز آخر ماموریت دست از اجرای این طرح های عمرانی و خدماتی  بر نداشتیم .

رییس شورای شهرمبارکه : هدف مدیریت شهری در دوره پنجم خدمت به مردم بود

اصفهان- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: هدف اصلی شهرداری و شورای شهر در دوره پنجم مدیریت شهری ، خدمت به شهروندان بود.

دکتر سجاد خالوزاده در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری مبارکه افزود: توزیع عادلانه بودجه و شفافیت مالی و اقتصادی در این دوره مورد توجه جدی قرار داشت.

وی بابیان اینکه برنامه های فراوانی در این دوره اجرا شد افزود: روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما با همدلی، همزبانی و اتحاد فعالیت های خوبی انجام شد و به شهروندان تقدیم شد.

رییس شورای اسلامی شهر مبارکه اظهار داشت: پرداخت حقوق ها، تسویه بدهی ها و انجام پروژه ها در این دوره به خوبی انجام شد.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و کرونا از حدود ۲ سال گذشته تا کنون شهرداری و شورای شهر مبارکه را با چالش مواجه کرده و هزینه های بسیاری صرف مقابله با کرونا شده که می توانست برای خدمت به شهروندان هزینه شود.

خالوزاده گفت: در این دوره برای جذب سرمایه گذاران تلاش های بسیاری شد و درآمد های پایداری برای شهر ایجاد شد که سالهای آینده هم از آن استفاده می شود.

وی با اشاره به اولویت بندی و برنامه ریزی برای اجرای پروژه های عمرانی در این دوره گفت: این پروژه ها چندین با بررسی و اولویت بندی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر مبارکه اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی شهرداری امکان تعریف پروژه های عمرانی بزرگ در شهر وجود نداشت.

وی ابراز امیدواری کرد که در دوره ششم شورای اسلامی شهر مبارکه بتوانیم بهتر از قبل و رو به بهبود با کمک تیم مدیریت شهری به مردم خدمت کنیم.

خالوزاده گفت: امیدواریم هر روز برگ های زرین بهتری برای شهروندان رقم بخورد و بتوانیم پروژه های عمرانی مفید و موثری به مردم ارایه دهیم.

به گزارش ایرنا، امروز ۱۰ طرح عمرانی، خدماتی و شهری در شهر مبارکه با بیش از ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

این طرح ها شامل اجرای بازسازی و تجهیز سالن چندمنظوره فرهنگسرای غدیر، سالن پلاتو فرهنگسرای غدیر، پارک محله‌ای غدیر، پارک محله‌ای پردیس صفاییه، اجرای سیستم پایش تصویری در نقاط مختلف شهر و اماکن عمومی، زیباسازی و بهسازی پیاده‌راه خیابان شهدای جعفرزاده، پیاده‌روسازی بلوار آزادگان، بهسازی و اصلاح رفیوژ بلوار میانی الزهرا(س)، پروژه سرمایه گذاری ساخت و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی، توسعه سامانه‌های نرم افزاری و زیرساخت‌های سخت‌افزاری است.

همچنین امروز عملیات اجرایی سه سالن ورزشی در محلات سرارود، شیخ‌آباد و قهنویه با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال و همچنین زیرسازی و آسفالت خیابان شهید همت محله اسماعیل ترخان با اعتبار هفت میلیارد ریال در این شهر آغاز شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×