» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » تعریض پیاده راه خیابان شهدای جعفرزاده در دستورکار شهرداری مبارکه
شهرداری مبارکه

تعریض پیاده راه خیابان شهدای جعفرزاده در دستورکار شهرداری مبارکه

دی 27, 1399 1012

معاون عمرانی شهرداری مبارکه  با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اصلاح و مناسب‌سازی معابر شهری، عملیات تعریض ، بهسازی و ساماندهی پیاده‌رو خیابان شهدای جعفر زاده  صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ، حجت اله بهشتی نژاد ، ضمن بیان لزوم وجود پیاده‌رو در فضاهای شهری اظهار داشت: پیاده‌روها جزء اصلی و لاینفک شبکه معابر شهری هستند که باید در برنامه‌ریزی‌های شهرسازی و عمرانی علاوه بر توجه به نیازهای حرکت سواره، حفظ و ساماندهی فضای پیاده و پیاده‌رو  بر اساس استانداردهای لازم موردتوجه قرار گیرد و متناسب باهدف ساخت آن‌ها این امکان را فراهم نمایند تا شهروند به معنای عام در کنار اصل حفاظت و ایمنی شخصی بتواند به‌عنوان عابر از فضای لازم برای عبور و مرور شهری استفاده کند.

معاون عمرانی شهرداری مبارکه توجه به بهسازی و تعریض پیاده‌روها را مهم شمرد و افزود: در همین راستا توجه به این فضاها به‌عنوان یکى از مهم‌ترین فضاها و عرصه‌هاى عمومى در شهرها با اقداماتی نظیر ساخت، بهسازی و تعریض آن‌یکی وظایف شهرداری‌ها است که به‌منظور صیانت از حقوق شهروندان، بهبود کیفیت تردد عابران پیاده، و تأمین و حفظ امنیت شهروندان در هنگام عبور و مرور و… صورت می‌گیرد.

وی هدف از اجرای این پروژه را ارتقاء کیفیت معابر و مناسب‌سازی پیاده‌روها به‌منظور تسهیل در عبور و مرور عابرین و زیبای سازی معابر و همچنین اهمیت به توسعه شهر عنوان کرد و گفت:  با اجرای این پروژه ضمن تضمین امنیت شهروندان برای عبور و مرور و کاستن حوادث احتمالی، جلوه بصری و شهری مسیر نیز متحول گشته، و عابرین به‌راحتی می‌توانند در این مسیر تردد نمایند.

وی با اشاره  به درخواست کسبه این خیابان جهت ساماندهی گفت: در تهیه طرح تعریض پیاده راه این خیابان نظرات شورای ترافیک و شورای اسلامی شهر اعمال‌شده است .

حجت اله بهشتی نژاد خاطرنشان کرد: اکنون عرض پیاده‌رو این خیابان کمتر از 2 متر است که جوابگوی حجم بالای تردد عابرین پیاده نیست در همین راستا  شهرداری نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام و عملیات عمرانی اجرای این طرح آغاز گردیده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×