» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » شب یلدای مدیریت شهری مبارکه در کنار کادر درمان شهرستان
شهرداری مبارکه

شب یلدای مدیریت شهری مبارکه در کنار کادر درمان شهرستان

دی 1, 1399 008

آخرین چله قرن در حالی فرا رسید که بیانگر یلدایی به بلندای یک سال پرستاری پرستاران و کادر درمان بی‌ادعای کشورمان در مبارزه با ویروس کرونا است. هم‌زمان شدن بلندترین شب سال و مناسبت روز پرستار که هرسال مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) است می‌تواند نشان از صبر و استقامتی باشد که باروحیه جهادی انجام‌شده است.

کرونا یک سال است که می‌تازد و کادر درمان و پرستاران حتی از دیدار فرزندان و اعضای خانواده‌شان هم گذشتند تاجانی تسلیم نشود و از آن مهم‌تر گاهی فرصت همان دیدار مجازی را هم نداشتند و دل‌تنگی‌شان را به یلدای کمک به همنوع بخشیدند. پرستاران یلدایی متفاوت را در یک سال گذشته تجربه کردند یلدایی که به‌جای خوش‌وبش، دلجویی، به‌جای دیدار، دل‌تنگی، به‌جای آرامش، بی‌خوابی، به‌جای آسایش، فرسودگی و به‌جای خیلی از خوشی‌ها با فوت همنوعانشان ناخوشی‌ها را به دنبال داشت. دراین‌بین تعداد زیادی از کادر درمان یلدا را در کنار بیماران کرونایی چله گرفتند و دعای «امن یجیب» را چاشنی یلدایی یک‌ساله کردند.

به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) ،گرامیداشت مقام پرستار و شب یلدا شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه  با حضور در بیمارستان محمد رسول ا…(ص) از پرستاران این بیمارستان تقدیر کردند.

مهندس سید محسن هاشمی شهردار مبارکه در این دیدار نام‌گذاری سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب( س) را به‌عنوان روز پرستار، بهترین و مناسب‌ترین رویداد برشمرد و گفت: حضرت زینب( س) بزرگ بانوی اسوه صبر و ایثار بوده است و بی‌شک پرستاران با تأسی از شخصیت ارزشمند ایشان در این عرصه، توفیق خدمت یافته‌اند.

 وی افزود: در روزهایی که همه جهان با ویروس منحوس کرونا درگیر است، پرستاران با توجه به خطراتی که آنان را تهدید می‌کند، عاشقانه در مسیر خدمت به همنوعان خود گام برداشتند و متأسفانه برخی از آنان نیز به‌عنوان مدافعان سلامت جان خود را در این راه از دست دادند که نام و یاد آنان هرگز از خاطر مردم ایران نخواهد رفت و به بهانه این روز عزیز یادشان را گرامی می‌داریم.

مهندس هاشمی افزود: اهتمام و جدیت پرستاران و سفیران سلامت در یاری‌رساندن به خلق غیرقابل‌انکار است و در شرایط کنونی و باوجود شیوع ویروس  کرونا که یکایک افراد جامعه را به‌نوعی درگیر کرده، بیش از همیشه ملموس و مبرهن می‌باشد، بر هیچ‌کس هم پوشیده نیست که این همراهی‌ها و دلسوزی‌های مجدانه، بار آلام بیماران کرونایی را که به‌دوراز خانواده در بخش‌های مختلف بستری می‌شوند، به‌شدت می‌کاهد و روند درمان بیماری را شتاب می‌بخشد.

وی بابیان اینکه ما امشب به‌رسم قدردانی و قدرشناسی در این بیمارستان حضور یافته‌ایم گفت: اگرچه زحمات و تلاش کادر درمان با هیچ هدیه مادی قابل جبران نیست اما سعی ما بر این است در این دیدار، دلگرمی آن‌ها را افزون کرده و حس قدرشناسی خود را به ایشان انتقال دهیم.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: آرزومندیم این خادمان صبور خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا با عنایت پروردگار و در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) در انجام‌وظیفه خطیر خود ، موفق و منصور باشند و لبخند سپاس بیماران، رضایت خداوند تبارک‌وتعالی را برای آنان به ارمغان آورد.

دکتر سجاد خالوزاده نیز در این دیدار ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار فرصت مناسبی است تا آن‌گونه‌ که شایسته است از زحمات کادر درمان و به‌ویژه پرستاران قدردانی کنیم.

وی افزود: بزرگ پرستاری که پس‌ازآن مصیبت بزرگ یک‌تنه بار سنگین پرچم پرافتخار ولایت را بر دوش گرفت و با صبر و بردباری و اقتدار و شهامتی که تاریخ نظیر آن را به خود ندیده توانست رسالت مهم پرستاری از نهضت عظیم و جاودان عاشورا و انتقال پیام آن به نسل‌ها و عصرهای بعدی را با موفقیت و سربلندی به سرانجام برساند.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه اظهار داشت: این روز ادای احترام به پرستارانی است که با مهربانی‌شان مرهمی برای بیماران، و تلاششان، وسیله‌ای برای بازگشت مجدد نعمت بزرگ سلامتی به آنان است.

وی بابیان اینکه پرستاران با عشق و ایثار به همراه تعهد و اخلاص مثال‌زدنی پیام‌آور سلامتی وزندگی برای بیماران هستند عنوان کرد: از خدمات صادقانه كادر سخت‌کوش و دلسوز و فداکار سلامت شهرستان که این روزها با فعالیت شبانه‌روزی و جهاد گونه در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند، از طرف شهروندان و تمامی همکاران در شورای اسلامی دوره پنجم تقدیر و تشکر می‌کنیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×