» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » مصاحبه با ناصر نفری شهردار مباركه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

مصاحبه با ناصر نفری شهردار مباركه

فروردین 11, 1393 0013

۱-با عنايت به اينكه جنابعالي قبلاً در مسند مديريت عالي شهرداري مباركه ، مورد شناخت و استحضار شهروندان مباركه هستيد ، لطفاً بيوگرافي و شناخت نامه اي مختصر از تجارب كاري و رزومه شغلي خود را بيان فرمائيد؟
بنده ۱۲سال پيش در خدمت مردم شهر مباركه بودم و شناخت كافي از شهر و شهرستان دارم به دو دليل يكي اينكه چهار سال افتخار خدمتگزاري داشتم و دليل دوم اينكه خودم متولد اين منطقه هستم و طبيعي است كه خيلي بيگانه با محيط اين شهر و شهرستان نيستم . همچنينعقيده من بر اين است كه بي ترديد تجربه دو دهه كار، مسئوليت و مديريت اجرايياينجانب در شهرهاي بزرگ اصفهان، اين توفيق را به ما و مجموعه خدمت رسان شهرداري خواهد داد كه بتوانيم وظايف خودمان را به نحو احسن و با درايت و آينده نگري بيشتر انجام دهيم.

۲-مهمترين دستاورد و ره آورد شما از چندين سال سابقه مديريت در شهرداري هاي مختلف چه بوده است؟
بازگشايي دهها خيابان ،توسعه و تعررريييض معابر بزرگ و كوچك متعدد ،احداث ميادين،خيابانها و بلوارهاي جديد،احداث بيش از ۲۹ كتابخانه و فرهنگسرا و خانه فرهنگ جديد سر فصلهايي از اقدامات بنده بوده است. در شهرهايي كه من حضور داشتم هكتارها فضاي سبز توسعه و احداث شده ، دهها ورزشگاه ساخته شده ، پنج تقاطع غيرهمسطح ، باغ بانوان ، كارخانه بازيافت و موارد متعدد ديگر كه در اين مجال نمي گنجد گوشه اي از كارنامه بنده بوده است كه اگر چندين طرح و پروژه عمراني ،خدماتي ، فرهنگي بزرگ و كوچك ديگر را كه در شهرهاي خمينيشهر، نجف آباد ، خوانسار ، شاهين شهر ( و در حال حاضر هم در مباركه)به مرحله اجرا و بهره برداري رساندم به اين كارنامه كاري اضافه نمائيد،بيانگر عزم ، تعهد و اهتمام جدي بنده و مجموعه خدوم پرسنل شهرداري در تمام شهر هايي كه به عنوان شهردار حضور داشته ام،بوده است كه اميدوارم مورد عنايت حق تعالي و رضايت مردم و شهروندان كليه شهرهاي مذكور قرار گيرد.

۳-آيا ميزان بودجه شهرداري مباركه را براي استمرار عمران و آباداني شهر با توجه به برنامه ۵ ساله شهر داري كافي مي دانيد ؟
تدوينبرنامه ۵ ساله شهرداري مباركه كه در حال انجام استو تحقق آن حدود ۵۰۰ ميليارد توماناين از اعتبارات پيش بيني شده در برنامه را به خود اختصاص خواهد داد.به عنوان مثال يك مورد آن پروژه ي متروي مباركه به اصفهان( بهارستان) به بودجه اي حدود ۳۰۰ ميليارد تومان احتياج دارد. همچنين در كنار آن بازسازي و احياءقلعه تاريخي نهچير كه اگر به ياري خداوندبه حالت اوليه خود تعمير و مرمت شود به ۱۵ ميليارد تومان اعتبار و هزينه نياز دارد . تالار بزرگ شهر نيز كه در دستور كار شهرداري است به بودجه عظيمي نياز دارد كه در مجموع و متأسفانه اعتبارات شهرداري كفاف پيش بيني توسعه شهر را نخواهد داشت.
مورد ديگراحداث رينگ ترافيكي بزرگ شهر است كه در دستور كار قرار دارد كه مبلغ تملك آن حدود ۸۰ ميليارد تومان است كه اميدواريم در طول اين چهار سال كه در خدمت مردم هستيم بتوانيم بخش عمده اين درآمدها را مهيا كنيمكه پيش بيني بنده از اين مبالغ مذكور اعتباري بالغ بر۲۸۰ تا ۳۰۰ ميليارد تومان را در بخش عمراني شامل خواهد شد.

۴-با توجه به بررسي ها و شناخت ساختاري شما از شهر مباركه ، مهمترين دغدغه ها و چالش هاي شهري مباركه را چه مي دانيد و راه هاي برون رفت از آن را چگونه تبيين مي نمائيد ؟
يكي از دغدغه ها و آرزوهاي من اين است كه روزي مباركه را به عنوان يك شهر غيرآلوده در كشور معرفي كنيم.به دليل حضور ۵۰۰ صنعت كوچك و بزرگ در كنار شهر و آلايندگي هاي ناشي از آن كه خاك ،آب ،آلودگي هاي صوتي و همچنين آلودگي هوا را در برگرفته كه متأسفانه در حال حاضر از اين منظر وضعيت خوبي را شاهد نيستيم.از نظر بنده مهمترين چالش در توسعه شهر همان مشكل آلودگي و عوارض آلايندگي است، البته بحث مهم بيكاري بالاخص بيكاري جوانان تحصيل كرده در شهر ما غم بسيار بزرگي است كه مرتب در حال رسيدگي به اين موضوع هستيم . من اميدوارم روزي فرا رسد كه در شهر و شهرستان مباركه ديگر آلودگينداشته باشيم و روزي هم برسد كه به جرات بتوانيم بگوئيم هيچ بيكاري در مباركه وجود ندارد و واژه هاي آلودگي و بيكاري از قاموس اين شهر زدوده شود.
۵-با توجه به شناخت و تجارب قبلي شما در موضوع مديريت اجرائي اين شهر ، برنامه ها ، الويت ها و ضرورتهاي كاري خود را حول چه محورهايي تعريف خواهيد كرد ؟
الويت اول بنده در بحث ضرورتها، رينگ ترافيكي شهر مباركه است كه دوستان ما در شوراي شهر هم همين نظر را دارند و اميد داريم كه در طي فرآيند ۴ ساله اين مشكل را به صورت كامل حل كنيم .موضوع اولويت دار ديگر هم بازسازي و احياي قلعه تاريخي نهچير مي باشد كه بتوانيم آن را به عنوان يك اثر و بناي فاخر و ماندگار در كشور معرفي كنيم كه اين خود مي تواند به عنوان يكي از برندها و معرف هاي مباركه مطرح شود و در آينده نيز بتواند يك ميراث ملي در كشور شناخته شود.اين موضوع از سال آينده در دستور كار قرار خواهد گرفت كه مرمت ، بازسازي و احياي آن را بصورت عملي و اجرايي شروع خواهيم كرد . احداث مجموعه فرهنگي بزرگ شهر كه به عنوان يك ميعادگاه فرهنگي خواهد بوددر دستور كار شهرداري ميباشد . بحث بعدي باغ بزرگ بانوان مباركه هست كه در حال تملك كردن زمين آن هستيم كه اين پروژه نيز از الويت هاي كارهاي شهرداري است. در مبحث ملي منطقه اي هم پروژه متروي مباركه – بهارستان است كه عمليات آزادسازي آن شروع شده كه از اين ميزان ۴۱ كيلومتر به عهده ما خواهد بود كه در مقياس عرضي ۵۰ متر آزادسازي مي شود كه اميدواريم ظرف مدت يك سال و نيم مسير مذكور را بازكنيم و آماده ريل گذاري نماييم.

۶-برنامه ها و پيش بيني هاي جنابعالي در ارتباط با ارتقاء سطح فرهنگ عمومي و شهروندي چيست ؟
در بحث ارتقاء سطح فرهنگ عمومي شهر پيشنهادي توسط شهرداري به شوراي شهر ارائه شده ،همراه با اساسنامه مدون كه دوستان در شوراي اسلامي شهر در حال بررسي آن هستند كه انشاء اله هر چه زودتر اين موضوع مورد تصويب قرار خواهد گرفت و در پي آن مصوبه وزارت كشور را اخذ مي نماييم.عقديه بنده بر اين است كه در شهر حدود ۱۰ درصد فعاليتهاي اجرايي شهرداري و در كنارش مهندسي فرهنگي پروژه هاي شهرداري در سازمان رفاهي تفريحي سامان پيدا مي كند و در سال حدود ۱۰۰ برنامه فرهنگي در شهر توليد محتوايي مي شود. در اين بخش نظراتي هم هست كه اگر سازمان رفاهي تفريحي تشكيل نشد ، بنا داريم تشكيل يك معاونت اجتماعي فرهنگي را در دستور كار قرار دهيم كه اين معاونت همان كار مهندسي فرهنگي را انجام مي دهد .

۷-با توجه به اعتقاد جنابعالي در ارتباط با توزيع عادلانه هزينه ها و اعتبارات براي تمام نقاط شهر و محلات آن ، چه برنامه هايي را مد نظر قرار خواهيد داد ؟
همچنان كه مي دانيد ما محله هاي الحاق شده به شهر را داريم كه امروز هر كدام اجزايي از شهر بزرگ مباركه را تشكيل مي دهند ؛ از قهنويه تا اسماعيل ترخان،از سرارود تا شيخ آباد و از دهنو تا درچه و مركز شهر مباركه همه پيكره واحد شهر مباركه را تشكيل مي دهند. يك رقم و عدد اعتباري در جهت توسعه پايدار شهر ديده شده كه در سال آينده و در برنامه آتي ۵ ساله بصورت مدون،در هر مرحله يكي دو پروژه اولويت دار را از سال آينده در دستور كار خواهيم داشت . ما فكر مي كنيم كه ۵۰ درصد از اعتبارات شهرداري در سطح كلان مصرف شود ، رينگ اطراف مباركه بايد براي كل شهر باشد يعني وقتي ما مي گوئيم رينگ مباركه يعني شامل تمامي محله هاست و ما اعتبارات را در جهت ارتقاء مجموعه شهر استفاده مي كنيم و از محله هاي اطراف مباركه مثل درچه كه كمتر ارتقاء يافته است ، اسماعيل ترخان كه در زير چرخ هاي كاميونها در حال له شدن است يا سرارود كه ورودي شلوغ شهر است يا قهنويه كه مي تواند بيشتر از اين توسعه پيدا كند يا محله چاقات يا قلعه كه هزاران مشكل دارند ، ما غافل نيستيم و اميدواريم بتوانيم به طور عادلانه اين اعتبارات و هزينه ها را استفاده كنيم . به طور مثال ما نمي توانيم قبول كنيم كه مردم مباركه براي انجام يك سي تي اسكن به شهرهاي همجوار بروند به همين منظور ما مبلغ ۵۰۰ ميليون تومان براي خريد دستگاه سي تي اسكن تصويب كرديم كه به بيمارستان محمد رسول الله مباركه اهدا شد . در بحث هاي مثل خانه معلم ، بحث هاي ورزشي و … هم بودجه شهرداري به همين صورت مصرف مي شود كه اين خود نمونه بارز توزيع عادلانه اين اعتبارات است .

2014

IMG_5507-22

منبع: روابط عمومی شهرداری مبارکه

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×