» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » مسئول تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری مبارکه: بررسی چندین هزار پرونده به‌صورت الکترونیک بعد از 20 سال / صدور و تمدید پروانه فعالیت تاکسی الکترونیکی می‌شود
شهرداری مبارکه

مسئول تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری مبارکه: بررسی چندین هزار پرونده به‌صورت الکترونیک بعد از 20 سال / صدور و تمدید پروانه فعالیت تاکسی الکترونیکی می‌شود

خرداد 24, 1399 108

زندگی کردن در «شهر هوشمند» آرزوی هر شهروندی است تا هم بتواند در وقت خود صرفه‌جویی کند و از این طلای ناب بهترین استفاده را ببرد و هم با کمترین بروکراسی کاغذبازی‌های اداری و صرف هزینه‌های ریزودرشت به مقصد و مقصودش دست پیدا کند؛ البته این تنها خواست شهروندان نیست بلکه تحقق چنین آرمانی یکی از ایده‌آل‌های مسئولین هم هست؛ کاهش هزینه‌ها، کاهش رفت‌وآمدها و کم‌ کردن حجم استفاده از کاغذ، خود یکی از بزرگ‌ترین مزایایی است که می‌تواند مسیر توسعه و ایجاد توسعه پایدار را هموار سازد.

شهرداری مبارکه نیز برای رسیدن به این نقطه ایده‌آل اقدامات مختلفی انجام داده است که تأثیرات آن در روند و پیشبرد امور قابل‌توجه است؛ مانند اقدامی که در مورد ناوگان تاکسیرانی‌ شهری انجام شد.

بعد از حدود 20 سال که از شروع به کار ناوگان تاکسیرانی در شهر مبارکه می‌گذرد نهایتاً امسال به همت شهردار و همچنین شورای اسلامی این شهر  این امر محقق شد و به‌جای آنکه پرونده‌ها همچون کوهی از کاغذ در انتظار رسیدگی، راهروها را طی کند با نصب  برنامه نرم‌افزاری و حذف پرونده‌های کاغذی این روند شتاب قابل‌ملاحظه‌ای گرفت به‌طوری‌که با گذشته قابل قیاس نیست.

آن‌طور که مهدی شرافت مبارکه مسئول تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری مبارکه می‌گوید با این اقدامات پرونده‌هایی که تا پیش‌ازاین به‌صورت سنتی و دستی رسیدگی و بررسی می‌شد از این به بعد به شکل مدرن و الکترونیکی موردبررسی قرار می‌گیرد. او همچنین به این موضوع هم اشاره می‌کند که : «چندین هزار پرونده ناوگان سوخت بنزین و دیزل ،پرونده‌های  مربوط به مراجعات تاکسیرانی، تاکسی‌های ویژه، تلفنی و سرویس مدارس می‌بایست به‌صورت دستی رسیدگی می‌شد که از این به بعد به‌صورت الکترونیکی انجام می‌پذیرد».

البته به گفته مسئول تاکسیرانی مبارکه این آخرین گام نیست بلکه درصورتی‌که در آینده این برنامه تحت شبکه وب قرار گیرد کلیه درخواست‌ها توسط متقاضی و در منزل به تاکسیرانی ارسال،رسیدگی و اطلاع‌رسانی می‌شود، همچنین در صورت تجهیز ناوگان به سامانه جی‌پی‌اس کنترل و نظارت بر آن نیز از طریق همین برنامه قابل‌اجرا می‌باشد و از طرفی نحوه تسهیلات اعطایی، مرخصی‌ها و غیره نیز می‌تواند در این برنامه پیش‌بینی و مدیریت گردد.

برخورد با متخلفین طبق مصوبه كميته انضباطي

مسئول تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری مبارکه با اشاره به تهيه جدول جرائم مربوط به تخلفات تاكسيران ، تاکسی‌دار و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربري درون‌شهری در سال 99 گفت: واحد تاكسيراني در قبال شكايات مردمي مبني بر تخلفات رانندگان در اين حوزه آمادگي رسيدگي و برخورد قانوني را دارد.

شرافت  بابیان اينكه مهم‌ترین مسئله براي ما قانون مداري است گفت: واحد تاكسيراني در راستاي ايجاد نظم و انضباط و هدفمند كردن فعالیت‌های شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربري و رانندگان تاکسی‌های تلفني، سرويس مدارس ، مديران شرکت‌ها و رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری اقدام به تهيه جدول مدون جرائم مربوط به تخلفات افراد زی ربط در اين رسته نموده است.

وی  با اشاره به اينكه هرگونه افزايش نرخ كرايه در بخش حمل‌ونقل درون‌شهری (تاكسيراني) فقط با تصویب شوراي اسلامي شهر مجاز است، اضافه كرد: تمام رانندگان تاكسي در شهر مباركه بايد بر اساس نرخ مصوب از سوي شوراي محترم اسلامی شهر كرايه خود را از مسافران دريافت كنند که این نرخ در اواخر سال 98 به دلیل آزادسازی نرخ سوخت بنزین چهارده درصد و در سال 1399 پانزده درصد افزایش‌یافته است.

شرافت در پایان ابراز امیدواری کرد انشاء الله در آینده‌ای نزدیک دریافت کرایه به‌صورت الکترونیکی و با استفاده از بارکدهای QR صورت خواهد گرفت که این امر باعث جلوگیری از اتلاف وقت، بیماری و کمبود پول خرد برای رانندگان و شهروندان را در پی خواهد داشت.

شهروندان عزیز می‌توانند نقطه نظرات و شکایات خود را با شماره تلفن‌های 137 و 03152462040 با ما در میان بگذارند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×