» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » فاز اول بهسازی خیابان امام خمینی (ره) مبارکه کلید خورد
شهرداری مبارکه

فاز اول بهسازی خیابان امام خمینی (ره) مبارکه کلید خورد

خرداد 17, 1399 0016

خیابان امام خمینی (ره) یکی از قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر مبارکه و بازار اصلی این شهر است که اگر این خیابان را به شاهرگ تشبیه کنیم پر بیراه نگفته‌ایم، اما بااین‌وجود دست‌کم از  15سال پیش تا امروز اقدام جدی برای بهسازی و تغییر مبلمان این خیابان صورت نگرفته است. این مسئله باعث شد تا مجموعه شهرداری به فکر بهسازی در این خیابان بیفتد. موضوعی که به‌طورجدی  و با بررسی‌های میدانی در دستور کار مجموعه شهرداری قرار گرفت و حتی در این راستا در چندین نوبت کسبه این خیابان جلساتی را با مهندس سید محسن هاشمی شهردار مبارکه داشته‌اند و با توجه به نقطه نظرات کسبه و همچنین اصول فنی و مشورت با صاحب‌نظران، طرحی اساسی در مورد این خیابان تهیه و تدوین شد.

بر اساس این طرح ، بهسازی خیابان امام خمینی مبارکه در  فازهای پیاده‌روسازی ، مبلمان شهری، نورپردازی، دفع آب‌های سطحی و فضای سبز اجرایی خواهد شد.

آن‌طور که معاونت خدمات شهری شهرداری مبارکه عنوان کرده است در اولین فاز با توجه به خرابی پیاده‌رو در ضلع شرقی این خیابان (شیشه‌ای شدن سطح بلوک فرش و همچنین موجدار شدن پیاده‌رو و در اثر ریشه‌های درختان و همچنین مناسب‌سازی جهت افراد روشندل و معلولین اقدامات اجرایی صورت خواهد گرفت. در فاز بعدی ضلع غرب خیابان و در فاز آخر بهسازی سواره خیابان ازنظر اصول ترافیک مدنظر قرار خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه گفت :این خیابان یکی از قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های مبارکه است .کل طرح بهسازی این خیابان به طول 500 متر است که در 3 فاز تهیه‌شده است که فاز اول آن مربوط به شرق خیابان است، فاز دوم مربوط به غرب خیابان است و فاز سوم این طرح مربوط به بخش سواره‌رو این خیابان است.

ایران پور با تأکید بر اینکه این طرح تنها شامل حال خیابان امام خمینی شمالی خواهد شد گفت: هیچ‌گونه تعریض خیابانی در این طرح وجود ندارد و تنها مسئله‌ای که در این طرح شهرداری مورد تأکید قرارگرفته  بهسازی خیابان است.

او درباره برآورد هزینه‌ها نیز گفت: طبق برآوردی که شده است حدوداً 300 میلیون تومان صرف اجرای فاز اول این طرح خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×