» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » عملیات سمپاشی درختان سطح شهر در حال انجام است
شهرداری مبارکه

عملیات سمپاشی درختان سطح شهر در حال انجام است

خرداد 7, 1399 0013

عملیات سمپاشی و محلول پاشی درختان در معابر اصلی شهر و پارک ها با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ های مختلف سازمان فضای سبز شهرداری در تمامی مناطق سطح شهر در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛احمدرضا فروتن مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه، از ادامه عملیات سمپاشی درختان سطح شهر به منظور دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی و نیز جلوگیری از تکثیر شته ها خبر داد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه، گفت: این اقدام با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی، جلوگیری از تکثیر شته ها و حفاظت از درختان، هر ساله به صورت گسترده در دو نوبت انجام می پذیرد.

وی، با اشاره به اینکه امسال عملیات سمپاشی درختان سطح شهر با توجه به شیوع آفات از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: از جمله آفات مهم این فصل، شته ها، پسیل زیتون و برگ خوار‌ها هستند که این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، اختلال در امر فتوسنتز، خسارت به فضای سبز شهری و خشکیدگی درختان، ناقل بیماری‌های ویروسی نیز هستند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری مبارکه ادامه داد: با توجه به اهمیت نگهداری و حفظ درختان از انواع آفات درختان سطح شهر هر ساله در چند مرحله عملیات سمپاشی درختان انجام می‌شود.

فروتن با بیان اینکه سمپاشی درختان به مدت یک ماه و هر شب از ساعت ۲۲ تا شش صبح انجام می شود، اظهار داشت: از شهروندان درخواست داریم از پارک کردن خودرو حامل مواد خوراکی در معابر اصلی خودداری کرده و همچنین درب و پنجره‌های مشرف به معابر اصلی را ببندند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×