» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » شهروندان قبل از خرید املاک نسبت به بررسی مشخصات ملک و استعلام از شهرداری اقدام نمایند
شهرداری مبارکه

شهروندان قبل از خرید املاک نسبت به بررسی مشخصات ملک و استعلام از شهرداری اقدام نمایند

اردیبهشت 13, 1399 1014

معاون شهرسازی شهرداری مبارکه گفت: شهروندان قبل از خرید املاک قولنامه‌ای باید نسبت به بررسی مشخصات ملک و استعلام از شهرداری اقدام کنند.

شاکری معاون شهرسازی اظهار کرد: با توجه به اینکه املاک قولنامه‌ای در بیشتر موارد توسط واسطه‌ها  و بدون رعایت سرانه‌ها به قطعات کوچک تفکیک و بدون استعلام از شهرداری خرید و فروش می‌شود، مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: در بعضی از موارد نیز املاک تفکیک شده خارج از محدوده و در زمین‌های کشاورزی است که عملاً امکان صدور پروانه برای آنها وجود ندارد.

معاونت شهرسازی شهرداری مبارکه با تاکید بر اینکه ممکن است زمین‌های قولنامه‌ای از قولنامه جعلی برخوردار باشد، افزود: زمین‌های قولنامه‌ای ممکن است به چند نفر فروخته شود چرا که قراردادهای املاک قولنامه‌ای بین دو نفر امضاء می‌شود، همچنین ممکن است آن زمین دارای چندین وارث و شریک باشد.

وی ادامه داد: شهروندان باید بدانند که برای املاک تفکیکی کمتر از حد نصاب و قولنامه‌ای که از شهرداری استعلام نکرده‌اند امکان صدور پروانه ساختمانی وجود ندارد.

شاکری گفت: شهروندان قبل از خرید هر گونه ملکی با مراجعه به شهرداری از نوع کاربری آن مطلع و علاوه بر دقت لازم ، با استعلام کتبی از حوزه معاونت شهرسازی از وضعیت ملک ،بدهی ها ، تفکیک ، کاربری و سایر موارد آگاهی یافته و با دقت کافی نسبت به خرید زمین و یا ساختمان اقدام نمایند.

معاون شهرسازی شهرداری مبارکه ، تأکید کرد: شهروندان با یک استعلام از شهرداری می‌توانند نسبت به مشکل‌دار نبودن ملک مورد نظر از پروانه ساخت آگاهی یافته و از ایجاد زمینه سوءاستفاده برای فرصت‌طلبان جلوگیری کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×