» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » در سال 1398 و با هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد ریال انجام شد : تملک و آزاد سازی بیش از 8500 متر مربع عرصه و اعیان در شهر مبارکه و محلات
شهرداری مبارکه

در سال 1398 و با هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد ریال انجام شد : تملک و آزاد سازی بیش از 8500 متر مربع عرصه و اعیان در شهر مبارکه و محلات

اردیبهشت 13, 1399 1013

بررسی توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی که یکی از اصول اولیه شهرسازی است نشان می‌دهد باوجود اجرای طرح‌های مختلف بازهم ضعف‌هایی وجود دارد اما در شرایط موجود و موقعیت فعلی برنامه‌ریزی در راستای تعریض برخی از خیابان‌های ارتباطی در شهر و محلات شهر از نیازهای مهم فعلی است.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛مدیر واحد املاک شهرداری مبارکه  از پیشرفت در تملک و آزادسازی بیش از 8500 مترمربع عرصه و اعیان در سال 1398 خبر داد و  گفت : به همت شهروندان  و مساعدت شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های شهردار مبارکه  بیش از 8500  مترمربع عرصه و اعیان با هزینه‌ای بالغ‌بر 25 میلیارد ریال  تملک و آزادسازی شده است .

 محمود صادقی با اشاره به توافقات و آزادسازی‌های صورت گرفته در  سال 1398 ، گفت: آزادسازی بیش از  8500   متر عرصه و اعیان در طرح‌های تعریض خیابان شهید محمدصادقی و خیابان سروش محله دهنو ، تعریض خیابان غدیر محله سرارود ، تعریض خیابان شهید اصغر ضیایی محله قهنویه، ادامه بلوار65 متری آزادگان و خیابان اباذر غفاری از مهم‌ترین توافقات انجام‌شده در سال گذشته به شمار می‌آیند.

مدیر واحد املاک شهرداری مبارکه از پیشرفت در تملک املاک معارض واقع در طرح تعریض خیابان شهید اصغر ضیایی و توافق با 9 مالک از املاک واقع در این طرح گفت: با توجه به بافت فرسوده محله قهنویه و لزوم توسعه معابر ، تملک املاک معارض برای اجرای طرح تعریض خیابان 18 متری شهید اصغر ضیایی ، به‌عنوان جاده ارتباطی محله‌های قهنویه ، محمدآباد و صادقیه برای سهولت ارائه خدمات در حوزه حمل‌ونقل عمومی مسافر یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری می‌باشد که با جدیت در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: با تلاش‌های مستمر واحد املاک و ارائه طرح‌های ویژه به صاحبان املاک معارض 9 توافق صورت پذیرفت که شش ملک معارض در این طرح تخریب‌شده و 3 ملک نیز در دستور کار تخریب قرار دارد .

وی گفت : با توجه به فرسوده بودن بافت این محله، مدیریت شهری یا به‌صورت تهاتری با صدور پروانه برای باقیمانده ملک و بر اساس تعیین محدوده ملک توسط کارشناسان شهرداری برای ساخت و نوسازی و یا به‌صورت معوض بازمی‌نه‌ای متعلق به شهرداری اقدام می‌نماید .

مدیر واحد املاک شهرداری مبارکه بابیان اینکه اجرای این طرح درگرو توافق با مالکان است خاطرنشان کرد:حدود 40 ملک معارض در این طرح تعریض وجود دارد و اجرای این طرح موجب تسهیل در تردد وسایل نقلیه، کاهش ترافیک خیابان‌های هم‌جوار  خواهد شد به همین دلیل، مدیریت شهری توان خود را به کار بسته تا با توافق، تملک و تخریب معارضین باقی‌مانده، اجرایی پروژه را آغازند و این مهم مستلزم همکاری و تعامل اهالی و مالکین محترم است .

مدیر املاک شهرداری مبارکه با اشاره به تملک و آزادسازی‌های انجام‌شده در محله دهنو افزود : در راستای طرح تعریض خیابان‌های سروش و شهید محمدصادقی بیش از950  مترمربع عرصه و اعیان  در محله دهنو تملک و آزادسازی شده است.

مسئول املاک شهرداری مبارکه همچنین به تملک و آزادسازی 1300 متر  زمین توسط شهرداری مبارکه در محله قهنویه اشاره کرد و گفت : در راستای احداث زمین چمن مصنوعی در محله قهنویه ، 1300 متر زمین توسط شهرداری مبارکه در غالب  تهاتر هزینه پروانه‌ ساختمانی و تفکیک برای مالک ، تملک و آزادسازی گردید.

وی همچنین با اشاره به دیگر توافقات و آزادسازی‌های صورت گرفته در  سال 1398 ، گفت: آزادسازی بیش از  3000  مترمربع عرصه و اعیان در طرح‌های تعریض خیابان غدیر محله سرارود ، بلوار65 متری آزادگان و خیابان اباذر غفاری از  دیگر توافقات انجام‌شده در سال گذشته  به شمار می‌آیند.

وی با اشاره تلاش مدیریت شهری جهت احداث و استانداردسازی خیابان‌های در داخل شهر  و محلات افزود: ازجمله اولویت‌های آزادسازی  مجموعه شهرداری  در سال جاری نیز می‌توان به ادامه طرح‌های تعریض خیابان‌های سروش و شهید محمدصادقی محله دهنو ،شهید اصغر ضیایی و جاده گاز قهنویه و همچنین آزادسازی ادامه خیابان 15 خرداد و بلوار 65 آزادگان  اشاره کرد .

به نظر می‌رسد اگر توافقات لازم مابین شهرداری و مالکین صورت پذیرد تملک و آزادسازی معابر شهری آن‌قدر هم کار پیچیده‌ای نیست. نقش شهروندان را در این خصوص و مشارکت و توافق آن‌ها در این فرایند حیاتی و تعیین‌کننده است و انشا اله با مشارکت و همکاری مردم عزیز، این روند هرروز بیش‌ازپیش توسعه یابد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×