» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » غربالگری ۸۵ درصدی جمعیت شهرستان مبارکه در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا
اخبار شهرستان مبارکه

غربالگری ۸۵ درصدی جمعیت شهرستان مبارکه در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا

فروردین 10, 1399 0014

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه در نشست خبری خود گفت: 

در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا که به صورت خانه به خانه و با همکاری نیروهای بسیج وسپاه ، با هدف شناسایی سریع افراد دارای علائم بیماری کرونا و جلوگیری از سرایت آن به سایر اعضای خانواده ،  از ۲۶ اسفند ماه آغاز شد، تا به  امروز بالغ بر ۸۵درصد یعنی حدود 130 هزار نفر از جمعیت شهرستان غربالگری شده اند که خوشبختانه حدود ۹۹درصد از مردم بدون علامت و فاقد مشکل بودند و حدود یک درصد نیز به صورت مراقبت در منزل یا تحت درمان دارویی و یا در موارد اندکی ارجاع به بیمارستان پیگیری شدند. 

دکتر پارسا در ادامه افزود:

شهرستان مبارکه در کل استان جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است و در میان  شهرستان های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، رتبه اول را داراست. 

وی همچنین تصریح کرد: در این طرح دو گروه مهم جمعیت از نظر ابتلا به کرونا یعنی افراد پر خطر ، شامل بیماران دیابتی ،فشار خون ، بیماران قلبی وعروقی ،آسم  و سرطانی با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰۰۰نفر و افراد درمعرض خطر شامل خانم های باردار و سالمندان  شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰۰نفر به طور کامل و نزدیک به ۱۰۰درصد، از نظر علائم بیماری غربالگیری شده اند.

دکتر پارسا در ادامه ضمن انتقاد از عدم مشارکت مردم شهرستان برای ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir  گفت: متاسفانه تاکنون فقط ۱۲ درصد از جمعیت شهرستان در این سامانه ثبت نام کرده اند که اصلا رضایت بخش نیست و برای شناسایی زودهنگام بیماران و پیگیری و مراقبت آنان نیازمند همکاری هرچه بیشتر مردم برای ثبت نام و مشارکت هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان افزود: از ابتدای شیوع کرونا ، کار ضدعفونی معابر وخیابانها  با هدف کنترل وکاهش بار ویروس درسطح محیط ومعابر، با همکاری نیروهای بسیجی ، سپاه ، شهرداری ها و مردم به صورت مستمربا نظارت شبکه بهداشت ودرمان  انجام شده است ، اما از فردا با آغازطرح ملی سالم سازی محیط که مصوب کمیته بهداشت محیط ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور است ، عملیات ضدعفونی معابر و سطوح خیابان ها متوقف و بجای آن طرح سالم سازی محیط اجرا خواهد شد.

دکتر پارسا در خصوص طرح ملی سالم سازی محیط گفت: در این طرح که قرار است با همکاری نیروی مقاومت بسیج و شهرداران و نیروهای مردمی انجام شود ،  ۱۵۰ نفر از نیروهای بسیجی آموزش دیده در قالب تیم های ۴نفره در هر مرکز جامع سلامت ، در ۳ بخش سالم سازی مبلمان شهری ،  اماکن وصنوف و تجمعات انسانی فعالیت می کنند و مناطق و اماکن مشخص شده را در بازه زمانی معین ، به صورت هدفمند و با نظارت بهداشت محیط شهرستان ضد عفونی می نمایند. 

 وی در ادامه افزود : در این طرح نیازی به ضد عفونی معابر و خیابان ها نیست و تنها بر روی  نقاط حساس و پرخطر تمرکز میشود و نیروهای مردمی و شهرداری ها نیز به لحاظ تجهیزات و تامین مواد ضد عفونی ، آنها را  پشتیبانی می کنند

، جانشین فرمانده سپاه ناحیه مبارکه نیز در این نشست ضمن تشکر از زحمات کادر درمانی و بیمارستانی شهرستان گفت:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان ، بسیج و سپاه در کنار سایر دستگاه های مسئول اقدامات مختلفی را را برای مقابله با آن انجام داده است.

سرهنگ دوم عزیزخانی در ادامه افزود: برخی از اقدامات انجام گرفته توسط نیروهای سپاه و بسیج به شرح ذیل می باشد : 

1-  کمک به  ضدعفونی کردن معابر و خیابان های شهرستان

2-  برپایی ایستگاههای سلامت در ورودی شهرها 

3-  ایجاد ۵ کارگاه تولید ماسک ولباس های درمانی 

4-  مشارکت بسیجیان در طرح غربالگری شهرستان

وی در پایان تصریح کرد:  در طرح فاصله گذاری اجتماعی ، در ۷ نقطه از سطح شهرستان ، با همکاری نیروی انتظامی ایستگاه های ایست وبازرسی برقرار شده  و از ورود افراد غیر بومی به شهرستان جلوگیری میشود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×