» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » تست کرونای ۲۷ نفر در شهرستان مبارکه مثبت شد
اخبار شهرستان مبارکه

تست کرونای ۲۷ نفر در شهرستان مبارکه مثبت شد

اسفند 27, 1398 0027

مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان مبارکه در نشست خبری خود با خبرنگار صدا وسیما گفت: 

طرح بسیج ملی مبارزه باکرونا ، از امروز با فعالیت 36 واحد بهداشتی، شامل کلیه خانه های بهداشت،پایگاه ها و مراکز سلامت و همکاری جمعی از بسیجیان شهرستان آغاز و امید است تا روز ۲۹اسفند با مشارکت و ثبت نام عموم شهروندان عزیز شهرستان مبارکه پایان یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح کشوری غربالگری سلامت درسامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا به نشانی salamat.gov.ir گفت : از مردم شریف شهرستان مبارکه خواهشمندیم که هر چه سریع تر با ثبت نام در این سامانه و تکمیل پرسشنامه خود ارزیابی دراین طرح مشارکت کنند ، تا بتوانیم با اجرای موفق آن و شناسایی و پیگیری و مراقبت و درمان افراد پرخطر ، از گسترش این ویروس جلوگیری کنیم. 

دکتر پارسا در ادامه افزود: در این طرح ، عوامل اجرایی اعم از بهورزان و مراقبین سلامت و بسیجیان خواهر پس از تماس با همشهری های گرانقدر ، علاوه بر طرح پرسش هایی در خصوص این بیماری ، در صورت ثبت نام نکردن آنها در سامانه سلامت ، ثبت نام را برای آنها انجام می دهند.

وی درادامه گفت : تاکنون تست کرونا از 57 نفر بیمار بستری در بیمارستان محمد رسول الله ص مبارکه مشکوک به این بیماری گرفته شده است که 27 نفر به صورت قطعی کرونا مثبت بوده اند و با تلاش پزشکان و پرستاران وکادر درمانی 14نفر از مبتلایان نیز ، پس از طی دوره درمان و بهبودی کامل ، از بیمارستان مرخص شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن اشاره به شیوع گسترده این ویروس در بین مردم تصریح کرد : انتقال این بیماری به دوروش انتقال فرد به فرد وانتقال ازطریق فرد سالم با سطوح آلوده ، صورت می گیرد که همشهریان با در خانه ماندن و رعایت بهداشت فردی و قطع این زنجیره ، می توانند به کاهش آمار مبتلایان کمک کنند. 

همچنین ، فرمانده سپاه ناحیه مبارکه در این نشست گفت : از امروز ، طرح میزخدمت در بازارشهر مبارکه آغاز شد که در این طرح ، همشهریان می توانند با محلول های ضد عفونی کننده ی تعبیه شده در این میزها، دستان خود را ضدعفونی کنند.

سرهنگ عطایی در ادامه افزود: مجموعه اقدامات انجام شده توسط بسیجیان سپاه ناحیه مبارکه به شرح ذیل است : 

1- بسیجیان شهرستان تا کنون توانسته اند در مدت 16 روز ، با همکاری دهیاران وشهرداران ، اکثر معابرشهری و روستایی راضدعفونی کنند.

2- تهیه 1200 بسته حمایتی بهداشتی – درمانی و اهداء ان به خانوارهای بی سرپرست وبد سرپرست شهرستان

3- اختصاص وام اقتصاد مقاومتی به 4 واحد تولیدی ماسک با ظرفیت تولید 8000 عدد .

4- همکاری با مراقبین سلامت در طرح غربالگری سامانه سلامت.

5- حضور در مبادی ورودی شهر ها برای کنترل افراد.

مدیر بیمارستان محمد رسول الله(ص) مبارکه نیز گفت :تنها بیمارستان شهرستان ، ازلحاظ فضای فیزیکی ، تجهیزات بیمارستانی و نیروی انسانی هیچ گونه کمبودی ندارد.

مهندس محمد ایرانپور در ادامه افزود:خوشبختانه تا کنون هیچ کدام از پرسنل این بیمارستان به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

در پایان این نشست ، دکتر پارسا از تمامی اصحاب رسانه درخواست کرد تا با معرفی هرچه بیشتر سامانه غربالگری خودارزیابی الکترونیکی کرونا به مردم ، کمک کنند تا مشارکت همشهریان در این طرح افزایش پیدا کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×