» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » بیانیه فرماندار شهرستان مبارکه خطاب به مردم شهرستان مبارکه در خصوص شرایط این روزهای کشور
حمید عصارزادگان
اخبار شهرستان مبارکه

بیانیه فرماندار شهرستان مبارکه خطاب به مردم شهرستان مبارکه در خصوص شرایط این روزهای کشور

اسفند 17, 1398 0022

بیانیه فرماندار شهرستان مبارکه خطاب به مردم عزیز، مدیران و کارفرمایان محترم و سایر اقشار شهید پرور شهرستان مبارکه در خصوص شرایط این روزهای کشور

متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
*یا من تحل به عقد المکاره و یا من یفثا به حد الشدائد*
ای آنکه گره کارهای فروبسته به سر انگشت تو گشوده می شود و ای آنکه سختی دشواری ها با تو آسان می گردد

هم اکنون که امتحان دشواری پیش روی ملت شریف ایران قرار گرفته است و شهرستان مبارکه نیز همچون سایر نقاط کشور در معرض خطر این بیماری قرار گرفته اینجانب در راستای رسالت خود به عنوان خادم مردم عزیز شهرستان مبارکه موارد زیر را به استحضار می رسانم :
از ابتدای شیوع ویروس در کشور و همزمان با تشکیل ستاد ملی کرونا در کشور با محوریت وزیر محترم بهداشت و درمان و حضور سایر مسئولان ذیربط به تبع آن در سطح استان شاهد تشکیل ستاد استانی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده و در سطح شهرستان نیز ستاد با محوریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه تشکیل گردید. با عنایت به ضرورت توجه به نقطه نظرات تخصصی مسئولان بهداشتی شهرستان در هفته گذشته اقدامات موثری در زمینه تعطیلی مدارس، کلاسهای ورزشی، کلاسهای آموزشی، مسابقات ورزشی، تعطیلی و جابه جایی بازارهای روز شهرستان ، آموزش و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه، اعمال مقررات بهداشتی و ضدعفونی سازی در ادارات دولتی، تامین اقلام حفاظتی جهت کادر درمانی بیمارستان حضرت محمد رسول الله (ص) مبارکه،کاهش ساعت کاری ادارات و … انجام گردید.
مسائل مربوط به آخرین وضعیت درگیری شهرستان با بیماری کرونا به صورت لحظه ای رصد شده و همکاران حوزه بهداشت و درمان ایثارگرانه در حال انجام وظایف و تکالیف ابلاغی خود می باشند که جای تقدیر و سپاسگزاری دارد.
با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان و به منظور مقابله ی کارآمدتر و تجهیز همه منابع و امکانات و نظر به توصیه راهبردی اخیر مقام معظم رهبری در خصوص بهره گیری از عنصر موثر معنویت در کنار روش های علمی و حرفه ای در مهار این بحران و برون رفت از شرایط موجود از امروز تمام توان اجرایی، خدماتی و انتظامی و قضایی شهرستان با مسئولیت اینجانب و تعریف ۵ کمیته اجرایی با حضور همه دستگاههای موثر و از همه مهمتر با همکاری شما مردم عزیز به مقابله با این بیماری جدی ولی قابل کنترل و مهار خواهیم پرداخت. لذا خواهشمند است در جهت ایجاد یک عزم عمومی و همکاری همه جانبه نسبت به رعایت و توصیه موارد ذیل به یکدیگر اقدام فرمائید
۱- بی شک امروز ماندن در منزل و عدم خروج جز در موارد اضطراری و واجب آن هم با رعایت اصول بهداشتی و به کارگیری وسایل لازم مهمترین اقدام در قطع زنجیره ی انتقال بیماری است
۲- با مساعدت و نظر مثبت ائمه محترم جمعه و جماعات شهرستان از امروز برگزاری هرگونه مراسم عبادی و تجمعات دینی در مساجد و بقاع متبرکه ممنوع بوده و از هیئت امنای مساجد و بقاع درخواست دارم ضمن رعایت جدی این موضوع از ظرفیت این اماکن مقدس در زمینه آموزش و آگاه سازی جامعه با همکاری شبکه بهداشت و درمان مبارکه و جذب کمک های خیرین جهت تامین مواد و وسایل مورد نیاز اقدام نمایند.
۳- اماکن و ادارات دولتی ضمن رعایت مقررات ساعت کاری با عدم بکارگیری پرسنل با علایم سرماخوردگی و یا دارای بیماریهای زمینه ای خاص نسبت به مدیریت کاهش حضور نفرات اداری به نحوی که درخواست های ضروری اربابان رجوع با خدشه ای مواجه نشود با مسئولیت شخص مدیر دستگاه اقدام نمایند.
۴- رعایت شرایط بهداشتی و ضد عفونی سازی در تمام ادارات و بانکها بایستی به طور جدی و مستمر انجام شود.
۵- از شوراهای محترم شهر ها و روستاها می خواهم مصوبات و مجوز های لازم را به شهرداران و دهیاران محترم جهت بکارگیری منابع، امکانات و پرسنل جهت همکاری با شبکه بهداشت و درمان در جهت افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه به عمل آورند.
۶- اصناف و کسبه محترم ضمن رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی نسبت به مراعات در این روزهای سخت در جهت رعایت انصاف و کنترل قیمت ها به عمل آورده و دستگاههای نظارتی در این بخش با جدیت به وظایف خود عمل نمایند.
۷- همه افراد جامعه با مشاهده علایمی همچون تب، سرفه خشک، و اختلال تنفسی در اسرع وقت خود را به نزدیک ترین مرکز درمانی جهت بررسی وضعیت معرفی نمایند .
۸- جز در موارد ضروری از حمل و نقل عمومی استفاده نشود و فعالان این حوزه نسبت به ضد عفونی سازی خودروها طبق دستورالعمل بهداشتی به صورت مستمر اقدام نمایند.
۹- صاحبان مغازه ها و کسب و کارهای پیرامون جاده ترانزیت با توجه به نوع شغل خود و مواجهه با مشتریان مختلف نسبت به کاهش فعالیت در حد ضرورت و رعایت جدی مقررات بهداشتی اقدام نمایند.
۱۰- ضمن ابراز همدردی با همه عزیزانی که در این ایام مصیبت فوت عزیزانشان به ایشان وارد می شود تقاضا دارم نسبت به محدود سازی مراسمات تشیع و خاکسپاری و ترحیم صرفا بر سر مزارها آن هم بصورت محدود اقدام نموده و هزینه های برنامه های متداول را در صورت صلاحدید در جهت کمک به تامین امکاناتی که برای مبارزه با این بیماری لازم است در اختیار مسئولان امر قرار دهند.
۱۱- با توجه به شرایط خاص کشور در ایام پیش رو هیچ گونه امکانی در باب خدمات سفر در سطح شهرستان فعال نبوده و سفرها تعطیل خواهد بود لذا اقدامی در این خصوص نه در بخش فعالان اقتصادی و گردشگری و نه در باب دعوت از اقوام و آشنایان صورت نگیرد.
۱۲- از همه همشهریان عزیز خارج از شهرستان خاضعانه درخواست دارم در جهت حفظ سلامت خود و همشهریانتان در شهرستان به هیچ عنوان حوزه محل سکونت خود را ترک نکرده و از مراجعه به شهرستان جدا اجتناب نمایند چرا که این اقدام زنجیره انتقال بیماری را تسریع کرده و امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان نیز پاسخگوی تبعات جبران ناپذیر بعدی نخواهد بود.
۱۳- شهرستان مبارکه دارای بیش از ده درصد جمعیت سالمند بالای ۶۰ سال می باشد که بر اساس مشاهدات موجود جز گروه های در معرض خطر این بیماری هستند لذا بیش از گذشته نسبت به رعایت حال این عزیزان و مراقبت از شرایط بالینی ایشان اقدام نموده و در صورت مواجهه با علایم بیماری مراتب به مراکز بهداشت و درمان منعکس گردد.
۱۴- برای عبور از شرایط خاص موجود صرف تکیه بر منابع محدود دولتی موجود نمی تواند کار ساز باشد لذا از همه مردم عزیز خصوصا خیرین بزرگوار منطقه تقاضا دارم در جهت تامین منابع مالی و رفع نیازمندی های مربوط به این بخش با مسئولان مربوطه کمافی السابق همکاری صمیمانه خود را مبذول دارند.
۱۵- آموزش و آگاه سازی جامعه و انتقال مطالب درست و علمی نقش بسیار موثری در مبارزه با این بیماری دارد که در این بخش از اصحاب محترم رسانه و فعالان فضای مجازی خواهشمند است صرفا در قالب ساز و کار تعریف شده در قرارگاه نسبت به همکاری در این بخش اقدام نموده و از بیان شایعات، مطالب کذب و تشویش اذهان عمومی جدا اجتناب بورزند.
۱۶- از ائمه محترم جماعت و نخبگان جامعه و معتمدین محلات و روستاها خواهشمندم در جهت توجه مردم عزیز و آگاه سازی ایشان و اجرای برنامه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمافی السابق همکاری لازم را به عمل آورند.
۱۷- همه دستگاههای اجرایی ،اداری و خدماتی حسب اعلام نیاز شبکه بهداشت و درمان شهرستان بایستی امکانات خود را در اختیار مصوبات قرارگاه قرار بدهند.
۱۸- همه ما مکلفیم به نظرات تخصصی و حرفه ای مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه به عنوان دستگاه تخصصی هادی این مبارزه و مقابله اقدام نماییم و از اظهار نظرات غیر کارشناسی جدا اجتناب کنیم.
۱۹- از اجازه دادن یا در اختیار قرار دادن منازل خود به اشخاص غریبه و کسانی که قصد ساکن شدن در شهرستان را دارند اکیدا خودداری نمایید .
۲۰- کارفرمایان و صاحبان بنگاه های اقتصادی و تولیدی ضمن کنترل روزانه وضعیت سلامت پرسنل خود نسبت به اعمال کامل توصیه های بهداشتی و ضد عفونی سازی واحدها و وسایل ایاب و ذهاب اقدام نمایند.
در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه مردم عزیزان و دست اندرکاران این جهاد یادآور می شود که با یک بیماری جدی ولی قابل کنترل روبه رو هستیم و فراموش نکنیم رعایت این نکات حق ما نیست بلکه تکلیف ما در خصوص سایر شهروندان است و هرکسی در این مسیر با اقدامات و خدمات خود سبب حفظ جان اشخاص می شود مصداق آیه شریفه (و من احیاها فکانما احیا الناس) خواهد بود و هرکس با غفلت یا سوء استفاده از نیاز مردم سبب به خطر افتادن جان اشخاص شود مصداق آیه شریفه (و من قتل الناس کما قتل الناس جمیعا) قرار می گیرد.
امیدوارم در این ماه غفران الهی و با توسل به اولین امام شیعیان امام علی (ع)و با همکاری صمیمانه همه شما عزیزان با کمترین هزینه سربلند از این مخاطره به سمت زندگی عبور خواهیم کرد.

خدمتگذار شما
حمیدعصارزادگان
فرماندار شهرستان مبارکه

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×