» عمومی » ورزشی » سپاهان؛ قهرمانی نه، آسیا شاید!
ورزشی

سپاهان؛ قهرمانی نه، آسیا شاید!

فروردین 8, 1393 009

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال
سپاهان ۲ – سایپا ۲
ورزشگاه: فولادشهر
تماشاگر: ۲۲۰۰ نفر
اخطار: محمدعلی احمدی، مهدی شریفی از سپاهان
گل‌ها: سجاد شهباز زاده دقیقه ۲۰ و کاوه رضایی دقیقه ۷۹ برای سایپا، امید ابراهیمی دقیقه ۴۳، مهدی شریفی دقیقه ۵۷ برای سپاهان
سپاهان: شهاب گردان، هادی عقیلی، محمدعلی احمدی( از دقیقه ۷۳ محمدحسین مرادمند)، علی حمودی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، اروین بولکو، حسین پاپی، مهدی شریفی، جواهیر سوکای( از دقیقه ۷۳ سرجیو فن دایک)، محرم نویدکیا
سرمربی: زلاتکو کرانچار
سایپا: محمدباقر صادقی، مجید ایوبی، حامد شیری، بابک حاتمی، ابراهیم شکوری، روزبه شاه‌علی دوست، اسحاق سبحانی( از دقیقه ۶۶ مهدی جعفرپور)، ابراهیم صادقی، علی زینالی( از دقیقه ۸۳ سجاد مشکل پور)، کاوه رضایی، سجاد شهباززاده
سرمربی: انگین فیرات
کادر داوری: البرز حاجی پور- علی میرزابیگی- محمدجواد مداح – علی صفایی – ناظر: علی نقی مصطفی نژاد
شرح بازی:
لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور بعد از نزدیک به چهل روز تعطیلی با برگزاری هفت دیدار همزمان و حساس از هفته بیست و هشتم پیگیری شد. مصاف‌های این هفته از آن جهت حساس به شمار می‌رفتند که نتایج آن تا حدود زیادی می‌توانست تکلیف صدر و قعر جدول را در فاصله دو هفته تا پایان لیگ برتر مشخص کند.
سپاهان نیز که با فاصله ۴ امتیازی نسبت به صدر در رده پنجم جدول قرار داشت برای زنده نگه داشتن امیدهای خود برای قهرمانی نیاز مبرم به ۳ امتیاز این دیدار حساس داشت اما موفق نبود.
کرانچار در این دیدار در ترکیب خود تغییراتی ایجاد کرده بود که مهم‌ترین آن حضور شهاب گردان درون دروازه این تیم بود. البته با توجه به محرومیت شجاع خلیل زاده، علی احمدی نیز بعد از نزدیک به یک ماه در ترکیب تیمش قرار گرفت.
در نیمه اول این دیدار بازی به صورت متعادل دنبال شد و هر دو تیم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند اما بخت ابتدا با سایپا یار بود. نقطه ضعف سپاهان در دیدارهای اخیر و مسابقات این تیم برابر السد، الهلال و الاهلی اشتباهات محرز در خط دفاع و دریافت گل‌های ساده بود که این اتفاق در دیدار امروز برابر سایپا نیز تکرار شد و در حالی که بازی در میانه میدان و متعادل بین دو تیم دنبال می‌شد سپاهان روی کم تحرکی مدافعانش گل اول را از سایپا دریافت کرد.
در اواسط نیمه اول فیرات یارگیری نفر به نفر را در دستور کار تیم خود قرار داد و این موضوع به حفط توپ از سوی سایپا در میانه‌های میدان منجر شد. سپاهانی‌ها که در تلاش برای نفوذ به قلب خط دفاع سایپا بودند با پاس‌های تک ضرب راههای نفوذ را پیدا کردند و در این دقایق موفق به ایجاد دو موقعیت جدی روی دروازه سایپا نیز شدند اما هر دو فرصت طلایی سپاهان که می‌توانست کار را به تساوی بکشاند راه به دروازه محمدباقر صادقی نبرد.
در نیمه دوم دو تیم بازی هجومی و سرعتی را در دستور کار قرار دادند و نتیجه آن فرصت‌های بیشتر روی دروازه دو تیم در دقایق ابتدایی نیمه و گل دوم سپاهان توسط مهدی شریفی بود.
سپاهان در ادامه می‌توانست از تیزهوشی نویدکیا برای بیشترکردن اختلاف استفاده کند اما کاپیتان سپاهان در یکی دو حرکت جدی ناکام بود و در نهایت این سایپا بود که توانست روی غفلت مدافعان سپاهان گل تساوی را به ثمر برساند.
انگین فیرات که از نتیجه به دست آمده در زمین سپاهان راضی بود بعد از گل دوم، دست به تغییر در ترکیب تیمش زد و یک مدافع را به ترکیب اضافه کرد تا به حفظ نتیجه کمک کرده باشد. این اتفاق هم افتاد و سپاهانی‌ها در ادامه موفق به باز کردن دروازه سایپا نشدند تا در روزی که می‌توانستند با کسب ۳ امتیاز امیدهای خود را برای قهرمانی زنده نگه دارند به یک امتیاز رضایت دادند.
شرح گل‌ها:
دقیقه ۲۰( صفر- یک) سجاد شهباززاده- سانتر بازیکن سایپا از سمت چپ با شوت شهباززاده به زاویه مخالف ارسال شد و اولین گل بازی را رقم زد.
دقیقه ۴۳( یک- یک) امید ابراهیمی- روی اشتباه مدافعان سایپا، توپ در حالی که در مرکز محوطه جریمه سایپا به امید ابراهیمی رسید توسط این بازیکن به سمت دروازه صادقی روانه شد، با اینکه دروازه بان سایپا برای بار اول موفق به برگرداندن ضربه شد اما در ضربه دوم ابراهیمی توانست دروازه سایپا را باز کند.
دقیقه ۵۷( دو- یک) مهدی شریفی- نقش محرم نویدکیا در ساختن این گل تأثیر گذار بود. توپ ارسالی نویدکیا به پشت مدافعان سایپا با کنترل مهدی شریفی و ضربه آخر این بازیکن دومین گل سپاهان را به دنبال داشت.
دقیقه ۷۹( دو- دو) کاوه رضایی- ارسال صادقی در حالی که کاوه رضایی در میان دو مدافع جا مانده سپاهان قرار داشت تبدیل به گل تساوی سایپا شد.
دقایق حساس:
دقیقه ۱۵- مهدی شریفی یک توپ را با سینه برای سوکای ساخته و پرداخته کرد ولی شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۲۹- پاس عالی مهدی شریفی و فرار نوید کیا به سوی دروازه سایپا فرصتی طلایی برای سپاهان پدید آورد که ضربه نهایی نویدکیا از کنار دروازه صادقی به بیرون رفت.
دقیقه ۳۰-ضربه محکم سوکای با پای چپ در حالی به سمت دروازه سایپا روانه شد که صادقی روی این توپ عکس العمل نشان داد تا ضربه خطرناک سوکای با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون برود.
دقیقه ۳۴- شوت محکم و مستقیم امید ابراهیمی با برخورد به مدافعان سایپا به کرنر رفت.
دقیقه ۵۰- ارسال حاج صفی برای استفاده امید ابراهیمی. ابراهیمی در حالی که می توانست شوت بهتری را روانه دروازه سایپا کند توپ خود را به آسمان کوبید تا فرصت به دست آمدن دومین گل سپاهان از دست برود.
دقیقه ۵۵- شهاب گردان با دو دست شوت شکوری را که روی ضربه آزاد به سمت دروازه سپاهان روانه شد به بیرون زد.
دقیقه ۶۱- محرم نویدکیا با تیزهوشی توپ ربایی کرد و در حالی که می توانست برای سومین بار دروازه سایپا را باز کند در ضربه آخر کم دقت بود تا فرصتی جدی برای او و سپاهان از دست برود.
دقیقه ۷۶- روی کار تیمی سپاهان نویدکیا از سمت راست صاحب یک فرصت جدی شد اما تکل مدافع سایپا در آخرین لحظه مانع از به ثمر رسیدن گل سوم سپاهان شد.
اتفاق ویژه: حضور شهاب گردان بعد از بیست و هفت هفته نیمکت نشینی نکته قابل توجه این دیدار بود. شاید زلاتکو کرانچار به دلیل لغزش‌های احمدی در دیدارهای آسیایی دست به تغییر در دروازه تیمش زده باشد. او البته در کنفرانس خبری پیش از دیدار خبر از تغییرات احتمالی داده بود.
بهترین بازیکن: محرم نویدکیا به جز ۲۰ دقیقه ابتدایی دیدار، وظیفه خود در بازی سازی را به خوبی ایفا کرد و فرصت‌های بسیاری در اختیار مهاجمان سپاهان قرار داد که یکی از آنها توسط مهدی شریفی به گل تبدیل شد. نویدکیا البته می‌توانست زننده سومین گل سپاهان هم باشد اما قدری کم دقت بود. با این حال او عملکرد بهتری نسبت به یاران خود داشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×