با هدف تسهیل مسیرهای ارتباطی شهروندان صورت گرفت:
رونمایی از نرمافزار تلفن همراه شهرداری مبارکه
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه از رونمایی نرمافزار تلفن همراه شهرداری مبارکه باهدف تسهیل مسیرهای ارتباطی شهروندان با شهرداری خبر داد و گفت: این نرم افزار تلفن همراه میتواند پل ارتباطی مؤثری بین شهروندان و مسئولان شهرداری ایجاد کند و صدای مردم را به سادهترین روش ممکن به گوش مسئولان شهرداری برساند تا بتوانیم بهروزی نزدیک شویم که شاهد مشکلات کمتری در شهر مبارکه باشیم.
سعید باقری، رونمایی از این نرمافزار را سرآغازی برای ارتباط نزدیکتر شهروندان با شهرداری دانست و افزود: شهروندان میتوانند از طریق این نرمافزار، مشکلات و پیشنهادها خود در رابطه با شهر و شهروندان را بهصورت چندرسانهای به مدیریت شهری شهرداری ارسال کنند.
وی با اشاره به اینکه از این پس هر شهروند میتواند یک گزارشگر برای شهر خود باشد، گفت: این بدان معناست که هر فرد بهمحض برخورد با مشکلی در شهر، میتواند از مشکل به وجود آمده عکس تهیهکرده و توضیحات متنی و مکان خود را از روی نقشه، همراه با تصویر ثبت کرده و از این طریق پیام خود را در سامانه یکپارچه مدیریت شهری ثبت نمایند، همچنین میتوانند پیامهای خود را پیگیری نمایند و از طریق همان سامانه پاسخ مناسب از مرکز 137 دریافت نمایند.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه درباره اهداف سامانه نیز یادآور شد: اطلاعرسانی به شهروندان، معرفی جاذبههای شهر باهدف ارتقاء صنعت گردشگری، جلوگیری از هزینههای متحمل به شهرداری و ارگانهای وابسته،ارتباط مستقیم شهروندان با شهرداری و شورای اسلامی شهر، مدیریت پسماند، مکانیزه کردن سامانه ۱۳۷ و همچنین بازخورد نظرات شهروندان از طریق ارائه امتیاز از مهمترین ویژگیهایی هستند که سامانه ارتباط با شهرداری برای ارتباط با شهروندان فراهم کرده است.
سعید باقری درباره گزینههای مختلف این سامانه گفت: پورتال اطلاعرسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر، سامانه مناقصه و مزایده، پرداخت عوارض نوسازی و شهرسازی، نرمافزار صدای شهروند ، نرمافزار مدیریت و جمعآوری پسماند و پنل پیامک ازجمله بخشهای گوناگون نرمافزار تلفن همراه شهرداری مبارکه هستند که در اختیار شهروندان قرارگرفته است.
وی با اشاره به کارکردهای بخش صدای شهروند یا سامانه الکترونیکی 137 نیز یادآور شد: با استفاده از این نرمافزار در تلفن همراه، شهروندان میتوانند مشکلات و نواقص در حوزههای مختلف (حملونقل، فضای سبز ،آسفالت و … ) را به اطلاع شهرداری برسانند، از سوی دیگر مسئول مربوطه در شهرداری قادر خواهد بود مشکلات و درخواستها را دریافت و پس از بررسیهای لازم نتیجه را از طریق یک اطلاعیه به گوشی شهروند ارسال نماید.
باقری همچنین بخش حراست این نرمافزار را باعث آسانسازی برقراری ارتباط با مسئول حراست شهرداری برای ایجاد نظم و ثبت تخلفات اداری و مردمی معرفی کرد و گفت: یکی دیگر از بخشهای این نرمافزار، طرح مدیریت پسماند است، با توجه به اینکه پسماندها انواع مختلف دارند، ارائه راهکار برای کاهش تولید پسماند از طریق الگوی صحیح مصرف ، تفکیک پسماندها با آموزش هدفمند امری ضروری است.
وی معرفی مکان های جمع آوری پسماندها، بر اساس شرایط و موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و اکولوژی هر منطقه، اجرای طرح آموزش باهدف ارتقاء فرهنگ زیستمحیطی در بین تمام اقشار و همچنین آموزش جداسازی پسماندهای بازیافتی و غیر بازیافتی (به دلیل هزینههای بالای پردازش پسماند به روش اصولی یا پسماند سوز) را در این بخش بسیار ضروری و مهم بیان کرد و افزود: هدف از ایجاد مدیریت پسماند عبارتاند از درخواست جمعآوری پسماند (خانگی و ساختمانی و ….) توسط شهروند، نمایش ایستگاههای پسماند، زمانبندی جمعآوری پسماند و زمانبندی جمعآوری زباله.
محمد فرحبخش مسئول فاوا شهرداری مبارکه نیز درباره بخش شورای اسلامی شهر این نرم افزار توضیح داد: این قسمت شامل مواردی همچون نمایش اعضای شورا و سوابق کاری آنها، مصوبات اجرایی، کمیسیونهای مربوطه، جلسات، بازدید، دیدار، زمانبندی ملاقات مردمی و درخواست ملاقات مردمی با اعضا است که این قسمتها بهصورت دورهای و آرشیوشده در نرمافزار قابلنمایش خواهد بود.
فرحبخش با اشاره به امکان پرداخت عوارض نوسازی و شهرسازی از طریق نرمافزار، ادامه داد: اطلاعرسانی در خصوص مزایده و مناقصه ها ، معرفی جاذبههای شهر ، ارائه خبرهای مرتبط با شهر و استان بخش دیگری از امکانات نرمافزار تلفن همراه شهرداری مبارکه به شمار میآید.
وی یکی دیگر از بخشهای این نرمافزار را بخشنامه معرفی کرد و توضیح داد: ارائه و معرفی بخشنامه و دستورالعملهای تخصیصیافته همچنین بخشنامههای بودجه و مشاغل در این قسمت، قابلدسترسی است در بخش همایش نیز اطلاعرسانی در مورد همایشهای ملی-منطقه ای و سمینارهای برگزارشده و اطلاعرسانی به عموم برای برگزاری مراسم، اعیاد، جشنها و میلاد ائمه اطهار به شهروندان ارائه میشود.
مدیر فاوا شهرداری مبارکه در توضیح ارتباط مردم با سازمانهای مرتبط با شهرداری نیز توضیح داد: ایجاد ارتباط سهل و آسان با ارگانها و سازمانهای مرتبط با شهرداری مانند حملونقل ، آتشنشانی، پارکها و فضای سبز، تاکسیرانی، عمران و بازآفرینی و همچنین ایجاد ارتباط با اعضای شورای شهر بهمنظور رفع مشکلات شهر از مهمترین خدماتی است که در این قسمت برای شهروندان در نظر گرفتهشده است .
فرحبخش ثبت شکایت، نظرات و پیشنهادات را یکی دیگر از امکانات نرمافزار تلفن همراه شهرداری بیان کرد و گفت: معرفی شهر، گالری تصاویر، شهرداری، شورای شهر و نمونه عکسها و … در این نرمافزار ارائهشده، در یککلام نرمافزار شهرداری مبارکه یک نرمافزار تلفن همراه است که برای مشارکت مردم در گزارشات مشکلات شهری و تعامل با شهروندان طراحیشده و امیدواریم در آینده با توسعه نرمافزار شهرداری، خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه دهیم.
لازم به ذکر است شهروندان گرامی میتواند از طریق نرم افزار بازار نسبت به دریافت این برنامه و نصب بر روی تلفن همراه خود اقدام نمایند .
با سلام
شما یک فکری به حال این سایت خودتون بکنید. اصلا نمیشه مطلب خوند از بس فونت بدی داره و کلا قدیمیه