» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » پیام تبریک شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به مناسبت روز حمل و نقل
شهرداری مبارکه

پیام تبریک شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به مناسبت روز حمل و نقل

آذر 26, 1398 0013

پیام تبریک شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر مبارکه به مناسبت روز حمل‌ونقل

شهردار مبارکه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه، در پیامی ۲۶ آذرماه روز حمل‌ونقل و رانندگان را تبریک گفتند.

متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بدون شک حمل‌ونقل در جامعه امروزی نقش بی‌بدیلی در همه مناسبات داشته و جزء لاینفکی از زندگی بشر به شمار می‌رود .

امروزه این مقوله در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی مراودات و مناسبات کشورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نیروی محرکه توسعه جامعه و همچنین یکی از مؤلفه‌های اساسی رشد و توسعه همه‌جانبه جوامع بشری محسوب می‌شود.

۲۶ آذرماه نیز به‌پاس تقدیر از خدمات طاقت‌فرسای ناوگان خستگی‌ناپذیر حمل‌ونقل کشور و برای آگاهی هر چه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه اساسی بخش حمل‌ونقل ایران‌زمین به‌عنوان «روز حمل‌ونقل و رانندگان » نام‌گذاری شده است .

این روز بزرگ را به‌تمامی دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ونقل، تلاشگران این حوزه، به‌ویژه مدیران محترم انجمن‌های صنفی، مؤسسات و شرکت‌های حمل کالا و مسافر، رانندگان زحمتکش ناوگان حمل‌ونقل عمومی و درون‌شهری، سازمان مدیریت حمل‌ونقل  و امور نقلیه شهرداری که درراه پیشرفت و آبادانی شهرستان گام برمی‌دارند تبریک عرض نموده، و از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، مسئولیت‌پذیری وامانت داری این عزیزان تقدیر و تشکر می نمائیم.

امیداست، در پرتو الطاف بیکران الهی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و تقویت و تحکیم اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مؤید و منصور باشید.

سید محسن هاشمی- شهردار مبارکه

هدایت اله عباسیان – رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه

اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه

لازم به ذکر است این نام‌گذاری به دنبال فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه در 26 آذر 1361 صورت گرفت. در این روز و در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود یک‌صد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور، تهدید کشتی‌های منتظر از سوی عراق و نیز شمول بیمه‌های جنگی، نگرانی‌هایی را برای مسئولان فراهم آورده بود. در همین روزها، رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی رحمه‌الله در پیامی تاریخی، کامیون داران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع‌تر کشتی‌ها فراخواندند و باهمت آن دلیرمردان، کشور از وضعی بحرانی خارج، و این روز، به‌عنوان «روز حمل‌ونقل» نامیده شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×