» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » تخریب ساختمان سه‌طبقه در طرح راست‌گرد بلوار شهید نیکبخت
شهرداری مبارکه

تخریب ساختمان سه‌طبقه در طرح راست‌گرد بلوار شهید نیکبخت

مهر 29, 1398 2011

 بررسی توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی که یکی از اصول اولیه شهرسازی است نشان می‌دهد باوجود اجرای طرح‌های مختلف بازهم ضعف‌هایی وجود دارد اما در شرایط موجود و موقعیت کنونی برنامه‌ریزی در راستای تعریض برخی از خیابان‌های ارتباطی در شهر و محلات از نیازهای مهم فعلی است .

مدیر املاک شهرداری مبارکه از تخریب ساختمان سه‌طبقه و توافق شده در طرح راست‌گرد بلوار شهید نیکبخت به خیابان شهدای طاهری باهدف روان‌سازی عبور و مرور در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، محمود صادقی آزادسازی این مسیر را بر اساس طرح تفصیلی شهر مبارکه دانست و گفت: این ساختمان سه‌طبقه به دلیل قرار گرفتن در راست‌گرد بلوار شهید نیکبخت و همچنین بستن پیاده‌رو بلوار 36 متری شهدای طاهری، برای رهگذران ایجاد خطر می‌کرد و توسط مأموران خدمات شهری شهرداری تخریب شد.

وی یکی از مهمترین موضوعات جهت عملی شدن پروژه ها و طرح ها را آزادسازی دانست و عنوان کرد : بسیاری از پروژه ها و عملیات عمرانی جهت اجرا در گام اول نیاز به آزاد سازی دارند که اگر این آزاد سازی ها با تعامل و همکاری شهروندان صورت بپذیرد ، پروژه ها سریع تر به مرحله اجرا خواهند رسید و مردم عزیز از منافع آن پروژه منتفع می شوند.

 وی با اشاره به قدمت 30 ساله ساختمان تخریب‌شده در طرح راست‌گرد بلوار شهید نیکبخت، افزود: این ساختمان در طرح راست‌گرد بلوار شهید نیکبخت قرار داشت که عرصه و اعیان در طرح با پروانه تجاری و پروانه مسکونی بر روی باقی‌مانده ملک و پلاک معوض و ارزش‌افزوده تهاتر شد.

مدیر املاک شهرداری مبارکه، این آزادسازی را بر اساس طرح تفصیلی مبارکه دانست و گفت: از سال 90 که طرح تفصیلی مبارکه به شهرداری ابلاغ شد، این طرح نیز در دستور کار شهرداری قرار داشت اما آزادسازی ساختمان امسال و با صدور پروانه، ارزش‌افزوده و واگذار پلاک معوض و توافق کامل با مالک، انجام شد.

صادقی اظهار امیدواری کرد با آزادسازی این بخش از راست‌گرد بلوار شهید نیکبخت و پیاده‌رو خیابان شهدای طاهری، رفت‌وآمد شهروندان با سهولت بیشتری انجام شود و یادآور شد: در این طرح سه باب ساختمان تملک شده که دو ساختمان تخریب‌شده و ساختمان دیگر نیز در حال تخریب است، شهرداری در تملک سه باب ساختمان، غرامت را با صدور پروانه ساختمانی تجاری و مسکونی و ارزش‌افزوده و پلاک معوض، تهاتر کرده است.

 وی همچنین با اشاره به توافقات و آزادسازی‌های صورت گرفته در 6 ماهه اول  امسال سال جاری، گفت: آزادسازی بیش از 1300 متر عرصه و اعیان در طرح‌های  محلات دهنو ، سرارود و همچنین  بلوار65 متری آزادگان از مهم‌ترین توافقات نیمه نخست امسال به شمار می‌آیند.

مدیر املاک شهرداری مبارکه در ادامه آزادسازی و توافق در  طرح‌های خیابان شهید اصغر ضیایی و ابوذر غفاری را از دیگر فعالیت‌های 6 ماهه واحد املاک اعلام کرد و افزود:  با  توجه به  وضعیت  مالی  شهرداری، در همه نشست‌های  کمیته  توافق،  غرامت‌های  توافقات درازای  تفکیک  و صدور  پروانه  و جرائم کمیسیون ماده  صد  کسر   می‌شود و  در  صورت  طلب  مالکان،  باقیمانده  غرامت  به  اشخاص  پرداخت  می‌گردد  که  این  امر  باعث کاهش  هزینه‌های شهرداری  در  توافقات  شده است.

وی همچنین اجرای  طرح  آزادسازی خیابان شهید اصغر ضیایی را مورد تأکید طرح تفصیلی شهر مبارکه دانست و افزود: نزدیک به 40 ساختمان در مسیر این پروژه وجود دارند که تاکنون 7 ساختمان با کمترین بار مالی برای شهرداری تملک شده است چراکه آزادسازی ساختمان‌های مسیر این پروژه با تهاتر پروانه‌های ساختمانی برای مالکان انجام‌شده است.

مدیر املاک شهرداری مبارکه آزادسازی این 7 ساختمان را باعث از بن‌بست خارج شدن خیابان شهید اصغر ضیایی همچنین خیابان‌های صادقیه، محمدآباد و قهنویه دانست و گفت: اجرای این طرح موجب تسهیل در تردد وسایل نقلیه، کاهش ترافیک خیابان‌های هم‌جوار، سهولت خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل عمومی خواهد شد به همین دلیل، مدیریت شهری توان خود را به کار بسته تا با توافق، تملک و تخریب معارضین باقی‌مانده، اجرای پروژه را آغازند و این مهم مستلزم همکاری و تعامل اهالی و مالکین محترم است .

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×