» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » نرخ‌گذاری خدمات و ساماندهی امور آرامستان مبارکه
شهرداری مبارکه

نرخ‌گذاری خدمات و ساماندهی امور آرامستان مبارکه

مهر 18, 1398 007

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه، ساماندهی امور آرامستان مرکزی شهر مبارکه را یکی از اولویت‌های دوره پنجم شورا و حوزه معاونت خدمات شهری اعلام کرد و گفت: در طرح ساماندهی برای خدمات تغسیل، قبرکنی، خواندن نماز میت و … تعرفه تعیین شد و این کار مشکلات حاشیه‌ای مانند چند نرخی بودن امور در آرامستان ها را برطرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، آرامستان ها عامل اصلي و آغازگر معماري و ايجاد فضايي فرهنگي در شهرها تعريف می‌شوند و بسياري از کارشناسان معتقدند كه معماري با آرامگاه و مقـابر آغاز می‌شود. بنابراین آرامستان به‌عنوان یكي از محیط‌های عمومي در شهرها كه در طول ايام سال مراجعان خاص و عام را می‌پذیرد، نیز نیاز به طراحی و مدیریت درست و اصولی دارد.

امین اله تاکی با اشاره به فعالیت‌های معاونت خدمات شهری در آرامستان مرکزی شهر، گفت: تا پیش از آنکه طرح ساماندهی امور آرامستان مرکزی مبارکه در دستور کار قرار گیرد، بیشتر فعالیت‌ها در آرامستان به‌صورت خصوصي و به‌وسیله اشخاص انجام می‌شد و نارضایتی‌های فراوانی را در بین شهروندان برانگیخته بود به همین دلیل و پس از تشكيل جلسات و بررسي موارد در کمیته آرامستانها و در صحن شوراي اسلامي، شهرداري برآن شدكه نسبت به اصلاح امور اقدام کند و با شروع دوره پنجم شوراي اسلامي و مدیريت جديد در شهرداري مباركه، ساماندهي امور آرامستان مركزي شهر مبارکه به‌عنوان يكي از اولویت‌های جدید در دستور کار حوزه معاونت خدمات شهري قرار گرفت.

وی طرح ساماندهی را شامل ارسال لايحه تعيين تعرفه برای امور مربوط به تغسيل، قبركني، خواندن نماز میت و … برای شورای اسلامی شهر و تصويب این موارد دانست و افزود: تا پیش‌ازاین برای این خدمات به‌طور کامل نرخ مشخصی تصویب نشده بود، همچنین تنظيم قرارداد از طریق پیمانکار   با غسال، غسالِ و قبركن و پرداخت حقوق توسط شهرداري و معرفي اشخاص مورد تائید حوزه علميه برای خواندن نماز ميت، باعث شد مشکلات حاشیه‌ای مانند چند نرخي بودن امور درآرامستان برطرف شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه همچنین از به‌کارگیری دو نگهبان و مديرآرامستان برای حضور در محل و رسيدگي به امور متوفيات و متحدالشکل نمودن لباس كاركنان درآرامستان خبر داد و گفت: تشكيل جلسات متعدد با هیئت امناء دیگر آرامستانها و جمع‌آوری گزارشات هفتگي و ماهانه و ساماندهي در محیط آرامستان هاي دهنو ، درچه و اسماعیل ترخان نیز از دیگر اقدامات انجام‌شده در این بخش بوده است.

وی هزینه قبض‌های آب، برق و گاز آرامستان مرکزی را نزدیک به 45 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با انجام اصلاحات در سیستم غسالخانه كه هزینه‌ای در حدود40ميليون ريال در برداشت اكنون هزينه قبوض در حدود5 ميليون ريال در ماه پرداخت مي شود.

تاکی همچنین رنگ‌آمیزی جهت متحدالشكل كردن نیمکت‌ها و مبلمان شهري موجود درآرامستان، خريد خودرو حمل متوفي و آماده‌باش 2 دستگاه خودرو حمل متوفي در راستای رعايت حال شهروندان را از دیگر اقدامات شهرداری در این حوزه دانست و گفت: خاک‌برداری ، خاک‌ریزی و آماده‌سازی زمین‌های تملك شده برای تأمین پاركينگ پس از برداشت محصولات كشاورزي نیز به اتمام خواهد رسيد.

وی استفاده از سالن قدیمی برای ایجاد چند واحد عرضه محصولات فرهنگی ، اجاره تفت و تاج گل و گل‌فروشی ، وحدت رويه در پذیرائی درمراسمات و در صورت امكان اخذ هزينه پذيرائي و انجام همه امور توسط مديريت آرامستان و تملک زمین‌های موردنیاز برای توسعه آرامستان در راستای تأمین پارکینگ و قطعه صالحین را از دیگر برنامه‌های در دستور کار امور آرامستان ها معرفی کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×