» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » گزارش خبری / اقدامات پیشگیرانه ستاد مدیریت بحران شهرداری مبارکه
شهرداری مبارکه

گزارش خبری / اقدامات پیشگیرانه ستاد مدیریت بحران شهرداری مبارکه

مهر 9, 1398 1017

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه از آغاز به کار کمیته‌های چهارگانه برای ایجاد هماهنگی و انسجام جهت پیشگیری از سوانح و حوادث غیرمترقبه و انجام وظایف مدیریت شهری بخصوص در آستانه فصل بارندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، امین اله تاکی با اشاره به برگزاری نشست‌های ستاد مدیریت بحران شهرداری مبارکه گفت: هدف از برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران، ایجاد ساختار سازمانی و شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات نیروی انسانی و ماشین‌آلات و امکانات و همچنین شناسایی نقاط حادثه‌خیز سطح شهر بوده است.

وی بازدیدهای پیاپی از نقاط حادثه‌خیز، اتخاذ تصمیمات مهمی برای پیش‌گیری از حوادث احتمالی و عملیات لایه روبی کانال‌های روباز و سرپوشیده را در چهارچوب فعالیت‌های ستاد مدیریت بحران شهرداری معرفی کرد و افزود: احداث چاه‌های جاذب، لایروبی و تعریض کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، پیش‌بینی و تعیین مسئول برای مناطق احتمالی درگیر آب‌گرفتگی، تکمیل آبراه‌ها، اصلاح و بهسازی رینگ اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی و اتصال آن به رودخانه ازجمله اقدام‌هایی است که در ماه‌های گذشته برای کاهش سطح آب‌گرفتگی معابر در صورت بارش پرحجم باران انجام‌شده است.

 تاکی  گفت: تمام تلاش و برنامه‌ریزی کمیته‌های ستاد بحران نیز به حداقل رساندن مشکلات مردم در فصول بارندگی خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم آمادگی برای رویارویی حوادث طبیعی فصلی ناشی از بارش‌های باران و برف و کولاک و همچنین تغییرات نابهنگام جوی در فصل پاییز، افزود: مجموعه شهرداری، تمهیدات لازم را برای پاک‌سازی و لایروبی انهار و مسیل‌های رودخانه در داخل شهر انجام داده، رصد و بازبینی دوره‌ای پل‌های کم ارتفاع که در زمان جاری شدن سیلاب باعث بسته شدن مسیر رودخانه و انحراف آب و بروز خسارت جانی و مالی می‌شود نیز در دستور کار قرارگرفته است.

وی بابیان اينكه مردم با ريختن زباله و نخاله در کانال‌ها و جداول سهم زيادي در آب‌گرفتگی معابر دارند از تمامي شهروندان خواست از ريختن زباله و نخاله در معابر و جداول شهري خودداري كنند و ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران نقش محوری خواهند داشت بر این اساس، هماهنگی بین بخشی و بین سازمانی برای آمادگی و رویارویی با سوانح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه تأمین امنیت را مهم‌ترین اولویت مدیریت بحران دانست و گفت: باید در این زمینه تمرینات و تمهیدات گسترده‌ای انجام شود همچنین نگاه علمی و درست، در کنار واقع‌بینی همراه با اندیشیدن و تمهیدات لازم، از ضروریات مدیریت بحران به شمار می‌آیند که باید موردتوجه قرار گیرند.

تاکی با تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران، ادامه داد: با توجه ویژه به مدیریت بحران و نقش اثرگذار دستگاه‌های اجرایی در مقابله با بحران، می‌توانیم میزان موفقیت و درست و سنجیده عمل کردن، تصمیمات مدیریتی را در شرایط احتمالی و بحران بالا ببریم.

وی از آمادگی تمام امکانات شهرداری شامل ماشین‌آلات لایروبی انهار، کانال‌های سطحی و … برای مدیریت بحران در فصل بارش‌ها خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی به شهروندان برای جلوگیری از ساخت‌وساز و سکونت در حریم و بستر رودخانه و همچنین برگزاری مانورهای آموزشی و آمادگی نیز نقش مؤثری در مدیریت بهتر بحران‌ها و حوادث طبیعی خواهد داشت.

در ادامه این نشست نیز، مسئولان بخش‌های مختلف ضمن بیان گزارشی از اقدامات انجام‌شده، به ارائه نظرات و پیشنهاد‌ها خود در جهت استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات موجود و اعمال هماهنگی و مدیریت کارآمد برای پیشگیری از حوادث احتمالی پرداختند.

گفتنی است شهرداری مبارکه با امکانات موجود با تمام توان، خدمت‌رسانی مناسب‌تر به عموم مردم را سرلوحه اهداف خود قرار داده است، بنابراین همکاری، همدلی و مشارکت عموم شهروندان در مواقع ضروری و بحرانی با کارکنان شهرداری و دیگر نهادی‌های خدمتگزار، مایه دلگرمی و خدمت‌رسانی بیشتر کارکنان به مردم می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×