» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » شروع بکار دو ایستگاه بازیافت در مبارکه
شهرداری مبارکه

شروع بکار دو ایستگاه بازیافت در مبارکه

شهریور 12, 1398 0013

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا با هدف مدیریت بهینه پسماند با همکاری بخش خصوصی در شهر مبارکه  بعد از اتمام مرحله آموزش شهروندی از امروز وارد فاز اجرایی شد.

طرح تفکیک زباله از مبدا با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی درمبارکه شروع شد. در فاز اول اجرای این طرح، آموزش چهره به چهره از درب منازل شهروندان توسط کارشناسان ، توزیع بروشور و نصب بنر آغاز شد و پس از پایان یافتن دوره آموزش ، این طرح اجرایی گردید.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، امین اله  تاکی هدف از راه اندازی این دو ایستگاه ثابت را دسترسی بیشتر شهروندان به ایستگاه های جمع آوری بازیافت در شهر مبارکه دانست و گفت: شهروندان در ساعت های مختلف روز می توانند با مراجعه به دو ایستگاه ثابت بازیافت در میدان فردوسی و بلوار نیکبخت، اقلام قابل بازیافت خود را تحویل دهند.

وی با اشاره به مشکلاتی که جمع آوری غیر مجاز بازیافت از میان زباله های شهری برای سلامت شهر و شهروندان به دنبال دارد، افزود: تاکنون وظیفه جمع آوری بازیافت شهری به عهده وانت بار و نیسان هایی بود که در هر روز به مناطق مختلف شهر سر می زدند، اما گاهی افراد شاغل یا شهروندانی که به هر دلیلی امکان تحویل اقلام بازیافتی را به خودروهای جمع آوری بازیافت نداشته اند، از این موضوع گلایه داشتند که امکان نگهداری کیسه های بازیافت در خانه برایشان مشکل است، با راه اندازی ایستگاه های بازیافت این امکان برای شهروندان فراهم شده که اقلام بازیافتی خود را از زباله های تر جدا کرده و به ایستگاه های بازیافت تحویل دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری، تحویل مواد شوینده مانند دستمال کاغذی، پودر لباس شویی، دستکش و … بسته به وزن اقلام بازیافتی در ازای اقلام بازیافتی را یکی از راهکارهای تشویق شهروندان برای تفکیک زباله دانست و گفت افزود: همچین برنامه هایی مانند قرعه کشی و برگزاری مسابقات دیگر پیش بینی شده تا شهروندان به جداسازی بازیافت از زباله و تحویل آن به ایستگاه های ثابت و سیار تشویق شوند.

وی با اشاره به برنامه ریزی افزایش ایستگاه های ثابت جمع آوری بازیافت در شهر مبارکه،گفت: ایجاد ایستگاه های ثابت بازیافت در شهرهای طالخونچه، کرکوند و زیبا شهر نیز در دستور کار شرکت بازیافت شهرستان  قرار دارد .

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه در پایان گفت: پسماندهای شهری پس از بازیافت بخشی از سرمایه های یک شهر است که در صورت مدیریت منسجم و تفکیک اصولی زباله ، می توان بخشی عمده ای از ثروت ملی را به چرخه مصرف بازگرداند و انتظار می‌رود شهروندان گرامی در راستای حفظ محیط‌ زیست، تفکیک زباله از مبدأ را جدی گرفته و با متصدیان این امر همکاری لازم را انجام دهند که موفقیت این طرح در گروی همکاری شهروندان گرامی با این مامورین خواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×