» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » آمادگی شهرداری در برگزاری بهتر عزاداری‌های ماه محرم
شهرداری مبارکه

آمادگی شهرداری در برگزاری بهتر عزاداری‌های ماه محرم

شهریور 12, 1398 106

عزاداران حسینی در گوشه و کنار شهر،  مساجد و تکیه‌ها را سیاه‌پوش و خیمه و عَلَم و کُتَل سوگواری به پا کرده‌اند و آیین‌های سوگواری دهه نخست محرم در حال برگزاری است. شهرداری مبارکه نیز برای همراهی با دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری برنامه‌های مختلفی در بخش‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی ویژه ایام محرم پیش‌بینی کرده‌اند.

شهردار مبارکه با اعلام این خبر گفت: شهرداری مبارکه نیز مانند دیگر شهرهای کشور با آغاز محرم برنامه‌های گوناگونی برای آماده‌سازی شهر و برگزاری هرچه بهتر آیین‌های عزاداری سرور شهیدان، اباعبدالله الحسین اجرا می‌کند.

سید محسن هاشمی محرم را ماه حماسه، شجاعت، رشادت و نماد ظلم‌ستیزی دانست و افزود: خدمتگزاری به عزاداران حسینی برای کارکنان شهرداری افتخاری بزرگ است و برای انجام این وظیفه، در جلسات متعدد با معاونان، مدیران عامل سازمان‌های وابسته و مدیران قسمت‌های شهرداری، برنامه‌ریزی‌های لازم برای فراهم کردن زیرساخت‌های موردنیاز برای  برگزاری هرچه بهتر مراسم و آیین‌های مذهبی ماه محرم فراهم‌شده است.

وی یکی از وظایف شهرداری را آماده‌سازی فضاهای شهری برای استقبال از ماه محرم و برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری و آیین‌های آن اعلام کرد و افزود: شهرداری با نصب بنر با مضامین ماه محرم در نقاط مختلف شهر و سیاه‌پوش کردن فضاهای شهری ، چهره شهر را برای حضور دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آماده نموده است.

مهندس هاشمی با اشاره به برنامه‌هایی که در حوزه‌های عمرانی، خدمات شهری و فضای سبز  برای همراهی با عزاداران محرم پیش‌بینی‌شده است، گفت: آسفالت مسير عبور هیئت‌های عزاداران حسيني برای رفت‌وآمد آسان عزاداران و مناسب‌سازی این مسیرها، شستشو و پاک‌سازی مسيرها، هرس درختان، جمع‌آوری نخاله‌های مازاد از معابر، لايروبي جوی‌ها و… صورت پذیرفته است.

وی همچنین استقرار کشيک‌هاي آتش‌نشاني و خدمات ايمني در شهر و معابر مورد تردد دسته‌هاي مذهبي با توجه به برنامه حرکت عزاداران را یکی دیگر از برنامه‌های ویژه شهرداری مبارکه برای ماه محرم بیان کرد و افزود:  معاونت خدمات شهری نيز براي اين ايام اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار داده، ازجمله اين اقدامات نظافت ويژه معابر شهر در مسيرهاي پر رفت‌وآمد در ايام سوگواري محرم، شستشوي خيابان‌هاي اصلي و لايروبي کانال‌ها و نهرهای روباز و سرپوشيده، تهيه و نصب مخازن جديد جمع‌آوری زباله به‌صورت موقت در کنار ایستگاه‌های صلواتي و مسيرهاي تردد دسته‌هاي مذهبي و نظارت مستمر بر آن و نظافت ويژه در پايان مراسم سوگواري است.

شهردار مبارکه با تأکید بر این‌که پاکیزه نگه‌داشتن شهر بدون همراهی و همکاری مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: خواسته ما از شهروندان مبارکه این است که مانند سال‌های گذشته در حفظ نظافت و پاکی شهر بخصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا، با نیروهای خدماتی شهرداری همکاری کنند خوشبختانه هرسال تعدادی از شهروندان نیز به‌صورت داوطلبانه نسبت به نظافت معابر و جمع‌آوری پسماندهای پذیرایی اقدام می‌کنند که به نیابت از مدیران شهری از همه این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.

مهندس هاشمی رهاسازی زباله در کنار خیابان را باعث اضافه شدن زحمت پاکبانان و مأموران جمع‌آوری زباله دانست و گفت: گاه زدودن این زباله‌ها از چهره شهر از اواخر شب تا اوایل صبح به طول می‌انجامد درحالی‌که با اعمال مدیریت درست و برنامه‌ریزی هدفمند می‌توان جلوی این اتفاق را گرفت.

وی همچنین با اشاره به پیامدهای جبران‌ناپذیر ذبح دام در معابر عمومی، توضیح داد: قربانی کردن دام در معابر عمومی و منازل، مشکلات و پیامدهای جبران‌ناپذیری به دنبال دارد و به گفته مسئولان بهداشتی، احتمال شیوع بیماری‌های واگیردار را افزایش می‌دهد بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و  همکاری اداره دامپزشکی شهرستان،کشتارگاه صنعتی مبارکه برای ارائه خدمات به شهروندانی که قصد ذبح دارند، به‌ویژه در روزهای عاشورا و تاسوعا فعال خواهد بود. 

شهردار مبارکه از سرویس‌دهی هرچه بیشتر سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری  به شهروندان در ایام محرم خبر داد و گفت: جلساتی  برای سرویس‌دهی مطلوب و خدمت‌رسانی به هیئت مذهبی و کاروان‌های عزاداری تشکیل شد و بحمدالله سازمان مدیریت حمل‌ونقل  برای جابه‌جایی عزاداران حسینی آمادگی کامل دارد.

 هاشمی در پايان اظهار امیدواری کرد با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شهرداري و همياري و همکاري شهروندان در اين ايام، شاهد برگزاری هر چه‌بهتر و باشکوه‌تر آیین‌های عزاداری ماه محرم به‌ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی باشیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×