» اخبار ایران و جهان » پیکر شهید نهی از منکر تشییع شد
اخبار ایران و جهان

پیکر شهید نهی از منکر تشییع شد

فروردین 5, 1393 006

مهر نوشت:

مراسم تشییع پیکر شهید علی خلیلی امروز سه شنبه پنجم فروردین ماه با حضور جمع کثیری از مردم مقابل مسجد‌النبی نارمک برگزار شد.

در این مراسم  احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین صادق محصولی حضور داشتند.

احمد توکلی درحاشیه این مراسم گفت: ریشه این دسته از حوادث ضعف فرهنگی است و ما بیش از اینکه به فکر اصلاح قانون باشیم باید به فکر فرهنگ مملکت باشیم. چنانچه مسئولین به آن حرفی که می زنند عمل کنند می توانند در دفاع از ارزش ها موثرتر باشند و با تقویت هنجارهای دینی و مضموم شمردن ناهنجاری های اخلاقی زمینه بروز این حوادث را کاهش دهند و یا به تعبیر دیگر این روایت اگر عدالت به وسیله حکومت برقرار شود معالم دینی نیز در جامعه برقرار خواهد شد.

در مراسم تشییع در دستان عده‌ای از حاضران در مقابل مسجد پلاکاردهایی با عنوان “علی‌ها زنده‌اند به فرمان ولی”، “از غفلت مسئولین قوه قضائیه اسفاده کنید و ناهی از منکر را شهید کنید!”، “خون تو فریاد سحر بوده وای از غفلت ما برادر”، “امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی ما است”، “مسولین ماده 8 قانون اساسی را مطالعه کنند” و “قاتل شهید خلیلی اعدام باید گردد” به چشم می‌خورد.

همچنین جمعی از شرکت کنندگان در مراسم در بیانیه ای از قوه قضائیه خواستار محاکمه مجدد عامل این حادثه شدند.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید ناهی از منکر با در درست داشتن پلاکاردها و شعارهایی خواستار اقدام جدی قوه قضائیه در راستای قصاص ضارب شهید علی خلیلی و همچنین حمایت جدی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر شدند.

حجت‌الاسلام ابوترابی، نایب رئیس مجلس در حاشیه مراسم گفت: دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی باید از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و جریان مردمی خواستار ارزش‌های اسلامی، حمایت جدی و قاطع داشته باشند.

شهید حجت الاسلام علی خلیلی طلبه جوانی بود که اوایل تابستان سال 90  به دلیل امر به معروف و نهی از منکر چند جوان شرور دچار مجروحیت از ناحیه شاهرگ شد و سرانجام عصر یکشنبه دیدار حق را لبیک گفت.

siOjsmqG_535

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×