» اخبار ایران و جهان » شمار مسافران نوروزی به بیش از 15 میلیون نفر رسید
اخبار ایران و جهان

شمار مسافران نوروزی به بیش از 15 میلیون نفر رسید

فروردین 5, 1393 106

به گزارش روز سه شنبه واحد خبر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ، مسعود سلطانی فر در گفت و گویی افزود: از این تعداد حدود هفت درصد مسافران در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها، 22 درصد در کلاس های مدارس، 15 درصد در کمپ های اقامتی موقتی که توسط شهرداری ها و هلال احمر ایجاد شده، 20 درصد در خانه های استیجاری و 15 درصد در اماکن مختلفی چون مراکز اقامتی ادارات و خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته اند.

او این آمار را غیر از مسافرانی دانست که در خانه های دوستان و اقوام خود اقامت می کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درباره اقدامات نظارتی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور نیز گفت: تا کنون چهار هزار و 200 مورد نظارت صورت گرفته که خدمات بین راهی بیش از چهار هزار نظارت داشته است، از این بین تعدادی از مراکز تذکر کتبی و شفاهی دریافت کرده اند و برخی به دلیل خدمات مطلوبی که داشته اند تشویق شده اند درعین حال تعداد 38 مورد منجر به اقدام قانونی و تعطیلی یا تعلیق موقت شده اند و به وضعیت آنها به زودی رسیدگی می شود.

سلطانی فر به مسافران نوروزی کشور پیشنهاد داد که زمان سفر خود را مدیریت کنند و به هشدارهای ستاد هماهنگی خدمات سفر توجه کنند تا دچار حوادث و مشکلات نشوند.

او همچنین گفت: زمان بازگشت خود را نیز مدیریت کنید تا در روز آخر گرفتار ترافیک محورهای مواصلاتی نشوید. همین طور لوازم ایمنی و تجهیزات خودرو به همراه داشته باشید تا در صورت تغییرات جوی با مشکل جدی روبرو نشوید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×