» عمومی » فناوری اطلاعات » مردم چقدر صبر کنند تا اینترنت درست شود؟
فناوری اطلاعات

مردم چقدر صبر کنند تا اینترنت درست شود؟

فروردین 5, 1393 009

مردم چقدر صبر کنند تا اینترنت درست شود؟

محمود واعظی که بر خلاف برخی دولتمردان عضویت در شبکه‌های اجتماعی داخلی را بر عضویت فیس بوک ترجیح داده به تازگی در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی داخلی به انتقاد مجدد از وضعیت اینترنت پرداخته و از برگزاری جلسات متعددی با مدیران شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت خبر داده است. واعظی که از چندی پیش تخفیفی 35 درصدی در ارائه پهنای باند به شرکت‌های ارائه کننده ADSL را در نظر گرفته بود تا این شرکت‌ها تخفیفی 20 درصدی برای کاربران خود اعمال کنند همچنین به وضعیت این تخفیف‌ها اشاره کرده است.

وی درباره وضعیت اینترنت در کلوپ یادآور شد: «با توجه به شکایاتی که کاربران محترم اینترنت از وضعیت کیفیت و سرعت اینترنت دارند؛ جلسه‌ای با مدیران شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های اینترنتی داشتم. در این جلسه به مدیران این شرکت‌ها گفته شد که اغلب شکایت‌های مردم در خصوص اینترنت به دو علت است یکی سرعت پایین و دیگری اختلال. از آنها خواستم که کیفیت خدمات ارائه شده را افزایش پیدا کند.

برای این کار با تلاش‌های همکارانم در حال حاضر هیچ محدودیتی برای واگذاری پهنای باند به شرکت‌ها نداریم و بنابراین بایستی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ضریب اشتراک یک به 8 را اجرایی کنند و تا زمانی که شرکت‌ها برای درآمد بیشتر ضریب اشتراک یک به 20 یا بیشتر عمل می کنند سرعت اینترنت بالا نمی‌رود و مشکلات باقی خواهد ماند لذا ما بنا داریم با شرکت‌هایی که این موصوبه را رعایت نکنند برخورد قانونی کنیم. همه شرکت‌ها بایستی مراکز خدمات مشتریان و پاسخگویی فعال داشته باشند و این موضوع در ارزیابی و رتبه بندی این شرکت‌ها که توسط سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود، را لحاظ خواهیم کرد.»

واعظی در پایان نیز اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن این دو مصوبه بخشی از مشکلات فعلی برطرف شود. البته به اعتقاد وی حل اساسی سرعت و ارتقاء کیفیت اینترنت حداقل 18 ماه زمان نیاز دارد تا چند پروژه‌ای که در چند ماه اخیر طراحی شده اجرایی شود.

وزیر ارتباطات کمی پیشتر نیز اعلام کرده بود: «این روزها گزارش‌هایی دریافت کردم که هنوز برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی تخفیف قیمت اینترنت را اجرا نکرده‌اند، با مدیران این شرکت‌ها جلسه‌ای تشکیل شد و به آنها گفته شد که ما علیرغم مشکلات فراوانی که داشتیم از سهم خودمان گذشتیم و از شرکت ارتباطات زیرساخت خواستیم که 35 درصد تخفیف فروش در پهنای باند به این شرکت‌ها بدهد و این شرکت‌ها نیز بایستی حداکثر تا پایان سال مصوبه تخفیف 20 درصد قیمت قبلی در فروش حجمی را اجرا کنند. تخفیف 35 درصد از زمانی که شرکت‌های PAP یا ارائه دهنده خدمات اینترنتی به مردم تخفیف دهند، برایشان اعمال می‌شود.»

واعظی تاکید کرده بود: «هدف ما این است که مردم به استفاده از اینترنت ترغیب شوند وقتی هدف جهانی در سال 2020، اتصال بیش از 50 میلیارد وسیله یا شیء یا فرد از طریق شبکه به یکدیگر است ما بایستی تلاش بیشتری کنیم و زمینه را به گونه‌ای آماده کنیم که همه آحاد مردم از تمامی طبقات اقتصادی و اجتماعی بتوانند به راحتی از اینترنت استفاده کنند و این وقتی محقق می‌شود که برای رشد و توسعه ICT در کشور کمی از منافع خودمان بگذریم. البته وظیفه وزارت ارتباطات این است که با اجرای پروژه های بزرگ این بستر را در کشور فراهم کند.»

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×