در نشست صمیمی با کارکنان صورت گرفت
تبادلنظر برای بهبود خدمات معاونت شهرسازی شهرداری مبارکه
به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، نشست صمیمی با حضور شهردار مبارکه، معاون توسعه مدیریت و منابع ،معاون شهرسازی و کارکنان این حوزه برگزار شد و موضوعاتی همچون تکریم اربابرجوع، خدمترسانی به مردم، کاهش بروکراسیهای اداری با رعایت قانون و ایجاد همدلی بین کارکنان حوزه شهرسازی موردبحث و بررسی قرار گرفت.
مهندس سید محسن هاشمی شهردار مبارکه در این نشست ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت به کارکنان زحمتکش حوزه شهرسازی گفت: با توجه به اینکه دو حوزه شهرسازی و مالی بیشترین مراجعهکننده را به خود اختصاص دادهاند، آرامش و صبوری در حین پاسخگویی و احساس مسئولیت و اعتماد اجتماعی، میتواند موجب افزایش رضایتمندی شهروندان شود.
وی به برخورد قانونی، صریح، سریع و تحصیل گرانه در حوزه شهرسازی اشاره کرد و گفت: مسائلی چون بافتهای فرسوده، رفع مشکلات مربوط به معابری که در طرح تفصیلی قرار دارند، تعریض محورهای مهم و … ازجمله موضوعاتی است که در حوزه شهرسازی حائز اهمیت بوده که بایستی پیگیری آن بهطور مداوم انجام شود.
هاشمی گفت :حوزه شهرسازی به جهت ارتباط مستقیم با اربابرجوع و مدیریت طرحهای تفصیلی یکی از معاونتهای مهم شهرداری محسوب میشود و درنهایت بخش مهمی از رضایتمندی مردم از شهرداری نیز به این معاونت بازمیگردد چراکه خدمات گستردهای به شهروندان ارائه میکند.
شهردار مبارکه در ادامه بیان داشت: عملکرد مجموعه کارکنان در حوزه شهرسازی گویای فعالیتهای همدلانه در مجموعه شهرسازی هست و امید است این فضای همدلانه ه منجر به خدمترسانی بهتر به شهروندان و افزایش رضایتمندی آنها گردد.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه نیز در این نشست گفت : در آيندهاي نهچندان دور بايد طيف گستردهاي از خدمات شهرداري از طريق شبکه اينترنت و درگاه الکترونيکي ارائه شود تا بسياري از معضلات شهري ازجمله ترافيک، آلودگيهاي زیستمحیطی و هزينههاي سنگين ناشي از ترددهاي غیرضروری شهروندان کاهش يابد و خدمترسانی با سرعت بیشتری انجام شود.
سعید باقری با اشاره به تجمیع خدمات حوزه شهرسازی در یک سالن برای خدمترسانی بیشتر به شهروندان، گفت: نزدیک به 6 ماه است که خدمات این حوزه در یک سالن تجمیع شده تا شهروندان بتوانند خدمات مورد نظرشان را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.
وی ارائه خدمات به شهروندان منطبق بر علم روز را عامل تسهیل و تسریع انجام امور معرفی و بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در خدمترسانی به مردم ارائه خدمات از طریق اینترنت و بدون حضور مراجعین میباشد.امروزه با پیشرفت علم و در دسترس قرار گرفتن اینترنت برای عموم ، استفاده از این امکان برای کاهش مراجعات غیرحضوری و انجام امور شهروندان در اسرع وقت غیرقابلاجتناب است .با مطالعات و بررسیهای انجامشده ارائه خدمات غیرحضوری در بخشهای درآمد ، شهرسازی ، املاک و بایگانی بسیار ضروری بود ازاینرو با فراهم کردن امکانات نرمافزاری و سختافزاری ، سیستم الکترونیکی بهصورت بومی در محل شهرداری پیادهسازی گردید.
رضا شاکری معاون شهرسازی شهرداری مبارکه نیز با اشاره به نقش مهم و اساسی این معاونت در سیستم مدیریت شهری گفت : حوزه شهرسازی بهعنوان يكي از مهمترین معاونتهای شهرداري در حريم و محدوده شهـر فعاليت میکند. معاونت شهرسازی ناظر بر كليه ساختوسازها با رعايت قوانين و مقررات شهرسازی میباشد. بديهي است واحد مذكور بايد داراي سطح دانش وسيع، تجربه، مديريت قوي، پشتكار، دلسوزي و مهارت در بكار گيري هارمونيك و مؤثر كليـه اعضا و عناصر ذیربط به نحو صحيح و مؤثر باشد.
وی در ادامه عنوان کرد: شهر مبارکه به نسبت سایر شهرهای شهرستان ازنظر رعایت اصول شهرسازی ، اجرای طرحهای جامع و تفصیلی ، تراکمها و ارتفاعات موفقتر عمل نموده است.
شاکری با اشاره بهکندی روند خدمترسانی در بعضی از پروندهها گفت :از اهداف اولیه مدیریت شهرسازی ، ارائه پاسخ لازم در حداقل زمان ممکن و همچنین کاهش رفتوآمد مردم به شهرداری هست ولی در بعضی از موارد نیاز به اخذ مجوز از استان است که این امر زمانبر و باعث تأخیر درروند خدمترسانی به شهروندان میگردد . این موضوع از حوزه اختیار مدیریت شهری خارج بوده و حصول نتیجه مستلزم پاسخگویی استان است .
در ادامه این نشست صمیمانه، کارکنان معاونت فنی و شهرسازی شهرداری مبارکه به بحث و تبادلنظر درباره موضوعاتی مانند ایجاد ارتباط مستمر با کارکنان، تکریم اربابرجوع، خدمترسانی به مردم، کاهش بروکراسیهای اداری با رعایت قانون و ایجاد همدلی بین کارکنان حوزه معاونت شهرسازی پرداختند.