» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » گزارش خبری / گام بلند شهرداری مبارکه در تدوین سند چشم انداز بیست ساله شهر
اخبار شهرستان مبارکه - شهرداری مبارکه - شهرستان مبارکه

گزارش خبری / گام بلند شهرداری مبارکه در تدوین سند چشم انداز بیست ساله شهر

مرداد 10, 1398 1014

میرزمان: شهرداری مبارکه در دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر ، به دلیل شرایط خاص موجود کشور ، با یک پوست اندازی ویژه و تغییر در نگاه و رویکرد خود ، هنگامی که یک شهردار بومی و از بدنه مدیریتی خود شهرداری را درقامت شهردار دید به سمت و سوی مسائل بنیادی معطوف نمود.

مهندس سید محسن هاشمی که قبل از تحویل کلید شهر به عنوان شهردار سالها مسئول و مدیر فضای سبز بوده و در ارتقای آن به سازمان پارکها و فضای سبز ، تدوین نقشه راه و تهیه ریه های حیاتی و تنفسی شهر نقش به سزایی داشت و مدتی را هم به عنوان معاون شهردار مشغول انجام وظیفه بود حالا با همفکری و همراهی شورای اسلامی شهر در حال تدوین برنامه راهبردی پنج ساله و تنظیم سند چشم انداز بیست ساله شهر و شهرداری می باشد.

در این راستا بنا به دعوت شهرداری و در ادامه سلسله جلسات موضوع این برنامه ، جلسه ای با حضور فعالان فرهنگی شهر مبارکه و تیم پژوهشی تحقیقاتی مجری تدوین برنامه مزبور ، در سالن جلسات شهرداری مبارکه تشکیل گردید.

سیدمحسن هاشمی شهردار مبارکه در این جلسه طی سخنانی لزوم اجرای این طرح و زیان هایی که بدلیل عدم وجود برنامه و نقشه راه در زمینه اداره هدفمند شهر تا کنون به شهر تحمیل گردیده است را یادآور شد و گفت: ما به جد ، دنبال اجرایی نمودن اهداف و دستاوردهای این پژوهش هستیم حتی اگر در این راه کاستی ها و نقایص موجود برای شهروندان عیان شود.

مهندس هاشمی افزود : این برنامه میتواند مجموعه مدیریت شهری را در اداره هرچه بهتر شهر کمک کند و بگونه ای خواهد بود که نتایج و مصوبات آن با عنایت به مبنای علمی و دانشگاهی برنامه ، برای پنج ساله آینده شهر ، برای هر شهردار و شورای اسلامی شهر با هر رویکرد و تفکری ، الزامی ، راهگشا و مولد باشد و اینگونه نخواهد بود که با تغییر مجموعه مدیریت شهری ، به ورطه فراموشی سپرده شود.

سعید باقری ، معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه نیز  در حاشیه این جلسه به خبرنگار ما گفت : این برنامه که با محوریت اداره طرح و برنامه شهرداری در حال انجام است ، اختصاصاً در دوره پنجم شورای اسلامی شهر و در زمان تصدی مهندس هاشمی ، شهردار مبارکه پیشنهاد شد و پی ریزی مقدمات آن از شهریورماه سال 1396 شروع که با طی کردن مراحل اداری و تصویب انجام کار و انتخاب مشاور ، نهایتاً در شهریور ماه سال 1397 با شرکت عصر پژوهان اصفهان انعقاد قرارداد گردید.

باقری افزود: از آنجایی که طبق قانون ، شهرداریها متولی ارائه خدمات عمومی ، متنوع و متعددی به شهروندان هستند لذا تدوین برنامه راهبردی پنج ساله شهر و شهرداری و تنظیم سند چشم انداز بیست  ساله شهر اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه خاطرنشان کرد: دغدغه مندی مردم و طرح مسائل مختلف از جمله آثار مثبت این طرح و عدم به روزرسانی آمار و اطلاعات و فقدان نقشه کامل و جامع از موانع و دلایل اصلی کاهش سرعت اجرای آن میباشد.

عابدی ، مدیر اداره طرح و برنامه شهرداری نیز گفت : در راستای تدوین این برنامه از ابتدای مهرماه سال 1397 تا کنون ، اقدامات مطالعاتی ، جمع آوری اطلاعات و داده ها از سطوح بالادستی تا پائین دستی با هماهنگی ادارات مختلف انجام شده است که در ادامه با تنظیم پرسشنامه ، انجام مصاحبه ها و نشست های مختلف ، این اطلاعات و داده ها تکمیل و جمع بندی و اساس فعالیت پنج کارگروه 1- طبیعی و زیست محیطی 2- اقتصادی و معیشتی 3- فرهنگی و اجتماعی 4-کالبدی شهر و5- مدیریت شهری را در تیم تحقیقاتی و پژوهشی مشاور خواهد بود .

در این جلسه دکتر فرودستان مدیر پروژه ، جهت آشنایی مدعوین و طرح مسائل کارگروه فرهنگی و اجتماعی گفت : ما به عنوان مجری و مشاور این طرح در شهر مبارکه ، به دنبال این هستیم تا با تدوین برنامه ، الگویی ترسیم نمائیم تا شهرداری بتواند برنامه های فرهنگی و سایر برنامه های تدوین شده در قالب کارگروه های فوق را منطبق با مسائل فرهنگی و سایر موضوعات شهر  تدوین نماید و در مرحله شناخت وضعیت شهر ، بدنبال شناسایی چالش ها و ظرفیت های شهر در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی و … هستیم و اعتقاد داریم که این سند باید حتماً کاربردی بوده و بتواند مشکلات هر حیطه ای را با کمک و بدست اهل فن آن در شهر مبارکه ، مرتفع نماید.

فرودستان گفت: اهمیت پروژه در این است که دغدغه ها و مسائل فرهنگی و چالش هایی که در محلات و مرکز شهر هست روشن شده و تحت نظر کارگروه ، با هدایت و ارشاد فعالان فرهنگی و با رعایت اصل عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات ، بتوانیم با نظر کارشناسی و تخصصی ، مشکلات و کمبودها را بررسی و راهکار ارائه نمائیم. در ادامه جلسه مدعوین فعالان فرهنگی شهر با طرح دیدگاهها و نظرات خود به بیان پاره ای از مشکلات شهر پرداختند .

در پایان جلسه ، دکتر فرودستان با معرفی همکاران تیم پروژه افزود : همکاران ما آماده اخذ نظرات مدعوین و عموم مردم شهر در همه زمینه ها و موضوعات هستند و مسلماً انتقال دیدگاههای مردمی  ، به غنای دستاوردها و برنامه ها ، کمک شایانی خواهد نمود که در همین راستا ، کلیه شهروندان و صاحب نظران محترم شهر مبارکه میتوانند نظرات و پیشنهادات خود را بصورت کتبی و در ساعات اداری به اداره طرح و برنامه شهرداری مبارکه تحویل نمایند .

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×