» عمومی » علمی آموزشی » تعطیلات نوروز، فرصتی استثنایی برای کنکوری‌ها
علمی آموزشی

تعطیلات نوروز، فرصتی استثنایی برای کنکوری‌ها

فروردین 2, 1393 028

تعطیلات نوروز هرچند که می‌تواند آبستن بسیاری از تفریحات برای اقشار مختلف جامعه باشد، اما در عین حال می‌تواند یک فرصت استثنایی و برگ برنده برای کنکوری‌ها باشد.

 

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایسنا، هرچند توصیه می‌شود که برای دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف، تکالیفی در ایام عید در نظر گرفته نشود تا دانش‌آموزان بتوانند از تعطیلات نوروز نهایت استفاده را بکنند، ولی مشاوران تحصیلی تاکید می‌کنند که کنکوری‌ها مطالعه در این ایام را فراموش نکنند.

 

برخی از مدارس، برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان کنکوری در ایام نوروز ترتیب می‌دهند که اردوهای درسی و مطالعه در گروه دوستان از آن نمونه است، چرا که دانش‌آموزان کنکوری می‌دانند که هر جمله یا صفحه اضافی می‌تواند تاثیر بسیاری در رتبه کنکور دانش‌آموز داشته باشد، بنابراین لازم است دانش‌آموزان دید و بازدیدهای ایام نوروز و استفاده از طبیعت را در این سال به صورت تخصصی مدیریت کنند.

 

به نظر می‌رسد کنکوری‌ها با اولویت‌بندی برنامه‌های خود در ایام نوروز باید زمان‌های خود را مدیریت کنند و این را باور داشته باشند که مطالعه، امری مستمر است و گر چه ممکن است در روزهای اول نوروز با توجه به حجم بالای دید و بازدیدها وقت کمی برای مطالعه داشته باشند، ولی می‌توانند با یک برنامه‌ریزی شب‌ها مطالعه کنند و یا در محافل عمومی مانند کانون‌ها و مساجد و کتابخانه‌ها مطالعه خود را ادامه دهند.

 

دانش‌آموزان کنکوری همچنین می‌توانند با برنامه‌ریزی، مطالعه‌ای اثرگذار در ایام نوروز داشته باشند که نتیجه این سختی کوتاه را با رتبه و دانشگاه خوب خواهند دید.

 

البته هیچ برنامه مشخصی برای تمام دانش‌آموزان در ایام نوروز وجود ندارد، بنابراین هرکس با توجه به شیوه مطالعاتی خود در این ایام به مطالعه می‌پردازد، زیرا این روزها جدا از سایر ایام نیست و باید مطالعه در این ایام جدی گرفته شود، چرا که هر سوال می‌تواند دانش‌آموز را از صد نفر در کنکور جلو بیاندازد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

تعداد دیدگاهها: 2

  1. سعید

    سلام. واسه من خیلی عجیبه که این شهر رتبه 3 کنکور ریاضی رو داره اما اصلا رسانه های مبارکه از راهنمایی هاش واسه کنکور استفاده نمیکنند. خواهشا با ایشون یه مصاحبه مفصل ترتیب بدید که به ما کنکوری ها کمک بشه. اینم آدرس وبلاگشونه: smjmm.blogfa.com
    ممنون.

    • میلاد

      سلام
      پیگیری میکنم ایشالا به زودی درخواست به جای شما انجام میشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×