» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شیوه نقل واقعه غدیر از طرف اهل سنت قوی تر از شیعیان است
اخبار شهرستان مبارکه

شیوه نقل واقعه غدیر از طرف اهل سنت قوی تر از شیعیان است

آبان 2, 1392 0010

حجت الاسلام محمد جواد محمدی در حاشیه مراسم نمادین غدیر خم  پیرامون شیوه های کم کردن اختلافات  موجود در بین اهل تسنن و تشیع گفت: می توان با برگزاری چنین مراسم هایی ازاختلافات موجود در بین شیعه و اهل سنت کاسته می شود .

به نقل از تسنیم امام جمعه مبارکه با اشاره به خطبه حضرت زهرا در مدینه پیرامون وحدت میان مسلمانان بیان کرد: حضرت زهرا(س) در خطبه ای که در مسجد مدینه خواند فرمودند که خداوند امامت ما را وسیله وحدت قرار داده است .

وی افزود: ما اگر جریان غدیر را به عنوان یک جریان زلال در تاریخ اسلام مد نظر قرار دهیم، همه می توانند که در گرد آن جمع شوند و تفرقه ای که در دنیای اسلام وجود دارد تمام می شود.

امام جمعه مبارکه پیرامون دشمنی ها و اختلافاتی که در میان مسلمانان وجود دارد اظهار کرد: قطعا یک بخشی از اختلافاتی که در میان مسلمانان وجود دارد بخاطر ندانستن و نبود آگاهی نسبت به مسائل تاریخی است.

وی با اشاره به اثرعلامه امینی پیرامون واقعه غدیر خم خاطرنشان کرد: علامه امینی کتابی به نام الغدیر نوشته اند که وی در این کتاب جریان غدیر را به 109 شیوه از اهل تسنن و89 شیوه از شیعه نقل کرده است؛ یعنی شیوه نقل واقعه غدیر از طرف اهل سنت قوی تر از شیعیان است و تنها کافی است که به مردم اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام محمدی افزود: از اهل سنتی که اهل مطالعه و تحقیق بودند می توان فارغ التحصیلان الازهر، مثل دکتر عبدالمحسن، دکتر حسن الشحاته و دیگر افرادی که اهل چالش و پژوهش بودند را نام برد که واقعه غدیر خم را قبول کردند.ما همچنین می توانیم با برگزاری مراسم های نمادین غدیر خم نیز در مردم آگاهی ایجاد کنیم که این می تواند در حل مشکلات تاثیر گذار باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×