» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » پیام تبریک مدیریت شهری به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر و هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم
شهرداری مبارکه - مطالب ویژه

پیام تبریک مدیریت شهری به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر و هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم

اردیبهشت 10, 1398 0011

شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه طی پیامی روز جهانی کار و كارگر و همچنین هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم را تبریک گفتند :

متن این پیام به شرح زیر است:
باسمه‌تعالی

تقارن دو مناسبت هفته معلم و روز جهانی کار و کارگر از آن منظر که هنگامه تقدیر از دو قشر فرهیخته و سخت‌کوش است ، زمینه مسرت و شادمانی را فراهم می‌آورد.
یقیناً هدف معلمان و کارگران در ساخت پایه‌های یک جامعه به هم نزدیک است چراکه یکی نیروی انسانی آتیه ساز وطن را تربیت می‌کند و دیگری با دقت و حساسیت پایه‌های عمران و سازندگی را مستحکم می‌سازد.
یازدهم اردیبهشت‌ماه در هرسال تعلق به قشری دارد که زیربنائی‌ترین مفهوم زندگی انسان را خلق می‌کنند و با جوهره درونی و استعدادهای بالقوه و بالفعل خود تداوم زندگی را به‌سوی داشتن جامعه‌ای پویا و سالم که لازمه یک زندگی معقول و ایده آل است برای انسان و انسانیت رقم می‌زنند.
توجه به جایگاه و اعتبار کارگران در جامعه اسلامی از مهم‌ترین مسائلی است که در نگاه قرآن و معصومین(ع) بر آن تأکید فراوان شده است.
بدون شک گرامیداشت مقام و منزلت کارگر به یک روز محدود نمی‌گردد و به فرموده بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) نیز هرروز، روز کارگری و کارگران است. کارگران عزیزی که بااراده‌ای قوی و روحیه خستگی‌ناپذیر برای کسب روزی حلال تلاش کرده و “استقلال” و “خودکفایی” را در همه عرصه‌ها و در سایه خودباوری معنا می‌کنند.
دوازدهم اردیبهشت‌ماهچهلمین سالگرد شهادت استاد شهید آیت‌الله مطهری رضوان‌الله علیه است ، سالروز شهادت استادی اندیشمند که یادآور سخت‌کوشی‌ها و مجاهدت‌های معلمان تلاشگر و فرهیخته‌ای است که با جوهر جان و کِلک وجود خویش زیباترین جلوه‌های تعلیم و تربیت و تصویری از فداکاری‌ها و خودباوری‌ها را به تصویر می‌کشند و فرزندان خلاق ایران اسلامی را به گوهر دین و دانایی آراسته می‌کنند.
تعلیم و تربیت هدیه و ارمغانی است از جانب خداوند متعال ، و انبیای الهی بزرگ معلمان و مربیان بشریت‌اند و واسطه‌ای برای هدایت ، پرورش و تعلیم انسان به‌سوی آموزه‌های خداوندی ، و در حقیقت اولین آموزگار و مربی اصلی بشریت همانا رب تعالی و خداوند جهانیان است و ازاین‌روست که شغل معلمی را جایگاهی است بس رفیع و معلمان مورد اکرام همگان‌اند و چه زیبا بزرگ معمار انقلاب اسلامی و رهبر کبیرمان (ره) فرمود : « معلمی شغل انبیاست» .
این‌جانبان ضمن تبریك روز جهانی کار و كارگر و همچنین هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم، موفقیت روزافزون تمامی كارگران زحمت‌کش و فرهنگیان متعهد و خدوم را از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نماییم.
سید محسن هاشمی – شهردار مبارکه
سجاد خالوزاده – رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه
اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×