» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » احداث نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی در شهرداری مبارکه
شهرداری مبارکه - مطالب ویژه

احداث نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی در شهرداری مبارکه

فروردین 28, 1398 0018

امروزه مشکلات مربوط به کاهش منابع انرژی در تمام نقاط دنیا وجود دارد، اما کشور‌های پیشرفته سعی بر آن دارند تا کمتر از سوخت‌های فسیلی استفاده کرده و بیشتر به سمت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و نو حرکت کنند، ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر گام‌های خوبی برداشته است. لزوم حفظ محیط‌زیست از خطرات آلودگی و همچنین حفظ و نگهداری انرژی‌های تجدید ناپذیر به‌عنوان سرمایه کشور موجب شده تا مسئولان و کارشناسان به سمت استفاده از انرژی‌های پاک ازجمله بهره‌مندی از انرژی تابشی خورشید بروند.
به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، با توجه به نگاه ویژه شورای اسلامی شهر و شهردار و در راستای عمل به مصوبه هیئت‌وزیران در خصوص تأمین 20 درصد برق مصرفی از انرژی‌های تجدید پذیر، این شهرداری به‌عنوان یکی از اولین نهادهای خدمت رسان در شهرستان اقدام به احداث نیروگاه خورشیدیِ مقیاس کوچک با ظرفیت 5 کیلووات و متصل به شبکه نموده است .
ازجمله اهداف احداث نیروگاه می‌توان به استفاده انرژی‌های تجدید پذیر، کاهش انتشار آلاینده‌ها، ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف سوخت فسیلی در قالب استفاده بهینه از فضای سقف ساختمان اداری شهرداری اشاره کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×