» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » برگزاری غافله شادی غدیر خم در مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

برگزاری غافله شادی غدیر خم در مبارکه

آبان 2, 1392 0014

به گزارش پرتال جامع شهرستان مبارکه و به نقل از خبرگزاری تسنیم اصفهان : صبح امروز همایش پیاده روی با عنوان غافله شادی درشهر مبارکه به مناسبت عید غدیر، با حضور مسئولین  این شهرستان برگزار شد.

مسیر این غافله شادی به طول 3 کیلومتر ازمیدان جهاد شهر مبارکه همراه با مولودی خوانی و در دست داشتن پرچم های رنگین آغاز شد و در میدان کلانتری شهرک صفائیه که محل برگزاری مراسم نمادین غدیرخم بود خاتمه یافت.

 مراسم نمادین غدیر خم که با رسیدن غافله شادی به مکان این مراسم با همکاری هیئت هفتاد و دو تن مبارکه و برخی از هنرمندان معرفی شده توسط وزارت ارشاد برگزار شد، با استقبال و رضایت بی نظیرمردم روبه رو گشت.این مراسم نمادین در حدود 1 ساعت و تا قبل از نماز ظهر به طول انجامید.

 حجت السلام و المسلمین محمد جواد محمدی، امام جمعه مبارکه در پایان این مراسم نمادین پیرامون واقعه غدیر خم بیان کرد: غدیر خم و محل آن نه تنها یک جغرافیا است، 18 ذی الحجه نه تنها یک تاریخ است، بلکه مکتبی است که بر فراز تاریخ و بام جغرافیای عالم قرار دارد. غدیر از مدینه آغاز شد و میانه آن کربلا بود و پایان آن نیز ظهور خواهد بود که امت شیعه ما بسترساز این حادثه بزرگ در تاریخ خواهد شد.

در این مراسم علاوه بر پذیرایی هایی که در مسیر غافله شادی از مردم به عمل آمد، با پخت آش رشته از حدود 5 هزار نفر، در جایگاه ویژه مراسم نمادین غدیرخم پذیرایی شد.

گزارش تصویری این برنامه را در بخش عکس سایت قابل مشاهده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×