» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » برگزاری جشن شاد و موزیکال بازیافت با شعار حفظ محیط زیست در شهرستان مبارکه
شهرستان مبارکه

برگزاری جشن شاد و موزیکال بازیافت با شعار حفظ محیط زیست در شهرستان مبارکه

اسفند 22, 1397 209

همیشه تاکید شده است برای موفقیت در اجرای طرح ها و برنامه های آتی یک کشور یا منطقه می بایست فرهنگ سازی از طریق کودکان و آینده سازان آن مرز و بوم صورت بگیرد و شاید فلسفه آموزش و پرورش و حضور یک کودک در سرکلاس های درس به عنوان اولین فعالیت جدی خود در اجتماع، نشأت گرفته از همین موضوع باشد.
بدون شک فرآیندی که در روزهای 14و15اسفندماه امسال در قالب همایش شاد کودکانه با موضوع بازیافت و تفکیک از مبدأ در سطح شهرهای شهرستان جهت کودکان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول صورت گرفت. قابل توجه و تقدیر می باشد. اگر نگوییم این جشن بزرگ و شاد با رویکرد صددرصد آموزشی خصوصا جهت دانش آموزان، اولین برنامه اجرا شده در سطح شهرستان در این حوزه می باشد بدون شک از معدود این برنامه ها بوده که ضروری است توسط مسئولین و مدیران مربوطه حمایت و جهت تکرار و ارائه آن در قالب جدید برنامه ریزی گردد.
امروزه محیط زیست و آلودگی های شدید آن که ناشی از زندگی ماشینی و فرهنگ مصرف گرایی ما انسانها می باشد حیات کره زمین و نسل های آینده را به خطر افکنده و به یکی از چالش های اساسی جهان تبدیل شده است.تولید زباله یا همان پسماندهای خانگی و هزینه های سرسام آور جمع آوری و انتقال آن از طرفی و عدم در اختیار داشتن زمین و اقلیم مناسب جهت دفن یا پردازش آن امروز تبدیل به یک بحران اجتماعی و غیرقابل حل در برخی از کشورهای جهان شده که بعضا سقوط دولت ها یا پارلمان های محلی را به دنبال داشته است به همین دلیل است که امروزه سعی می شود با برنامه ریزی آموزشی خصوصا در گروه های سنی پایین جامعه، رفتارهای غلط و ناهنجاری های ایجاد شده اصلاح و رویکرد جامعه به سمت صحیح و اصولی خود برگردانده شود. جای تعجب نخواهد بود اگر اعلام کنیم امروزه یکی از شاخصه های مهم توسعه یافتگی یک کشور، سرزمین یا حتی شهر و روستا، الزام ساکنین آن به رعایت موارد زیست محیطی و توجه به بهداشت و سلامت جمعی است و طبعا این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر با فرهنگ سازی و آموزش
یک بینش قوی و اراده جمعی لازم است تا تمامی مسئولان و دست اندرکاران دست به دست هم داده و با برگزاری چنین برنامه هایی، شعار( پیشگیری بهتر، موثرتر، ارزانترو قابل تحقق تر از درمان است) را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و آینده شهرستان را تضمین نمایند.
یک نظر سنجی ساده از دانش آموزان-دبیران-مسولان و افرادی که در زمان برگزاری این جشن ها در سالن های همایش حضور داشتند می تواند میزان موفقیت و تأثیرگذاری آن را در جامعه هدف آن مشخص نماید.
اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقه نقاشی”شهر من شهر پاک” در این مراسم که آن هم توسط شرکت بازیافت در دیماه امسال در سطح مدارس ابتدایی شهرستان برگزار شده بود نیز حرکت پسندیده دیگری بود که این حلقه ارتباطی را بین دستگاه های اجرایی و خدمت رسان با دانش آموزان محکمتر نمود.
بهر تقدیر ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت بازیافت شهروند شهرستان مبارکه و تاکید بر استمرار این رویکرد از کلیه دستگاه ها و نهاد هایی که در امر برگزاری این همایش شاد و آموزشی تلاش و همت نمودند خصوصا اداره آموزش و پرورش، شهرداری ها و اداره ارشاد تقدیر و تشکر می گردد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×