» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » نوید آینده‌ای روشن برای محله نهچیر
شهرداری مبارکه - مطالب ویژه

نوید آینده‌ای روشن برای محله نهچیر

بهمن 10, 1397 0014

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه، ديدار مردمي شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر مباركه در حسینیه محله نهچیر برگزار شد .

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه :

تلاش مدیریت شهری برای خروج محله نهچیر از وضعیت ایستای فعلی

در این دیدار دکتر خالوزاده رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه ضمن تشکر از اهالی محله نهچیر گفت: هدف از دیدارهای مردمی مدیریت شهری در محلات مختلف شهر ایجاد همبستگی هر چه بیشتر مدیریت شهری و مردم است . طی بازدیدهای قبلی از این محله ، مشکلات بررسی شد والان در بین شما عزیزان هستیم تا در راستای حل این مشکلات به مشورت پرداخته و پاسخگو باشیم .

عدالت ، محور اصلی فعالیت شورای اسلامی دوره پنجم

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه محله نهچیر را از محله‌های کمتر دیده‌شده توسط مسئولین عنوان و اظهار کرد: کم‌توجهی به این محله بسیار مشهود است و در دوره پنجم شورای اسلامی توزیع متعادل بودجه را بنیان گذاشتیم تا انشا اله رشد و توسعه عادلانه در همه محلات شهر را شاهد باشیم .

وی یکی از مطالبات مردم محله نهچیر را احداث تقاطع غیر همسطح امیرکبیر در راستای حل معظل تردد کامیون ها دانست و گفت : احداث این تقاطع با توجه به بحران مالی کنونی شهرداری‌های دشوار و زمان‌بر بود که با مشارکت و تعامل شرکت فولاد مبارکه امیدواریم با توجه به قول مساعد شرکت فولاد در خصوص شروع عملیات احداث در آینده نزدیک در موعد مقرر شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم .

نهچیر قطب گردشگری شهرستان مبارکه

دکتر خالوزاده افزود : وجود ارگ تاریخی نهچیر در این محله ظرفیت بسیار مناسبی برای تبدیل‌شدن نهچیر به قطب گردشگری شهرستان است و برنامه‌ریزی و پیگیری‌های بسیار مؤثری در این خصوص انجام‌شده است . یکی از این اقدامات ، شروع مجدد عملیات مرمت و بهسازی ارگ بود که با توجه به بحران مالی شهرداری متوقف‌شده بود . با پیگیری‌های صورت پذیرفته مبلغی به‌عنوان وام از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای این موضوع تخصیص داده شد که قطعاً عملیات بهسازی در اسرع وقت آغاز خواهد شد . سه کارگروه شامل کارگروه عمران ، بهره‌برداری ، سرمایه‌گذاری تشکیل شد تا روند انجام کار سریع‌تر و دقیق‌تر باشد .

ضرورت استفاده از تجربه سایر شهرهای تاریخی

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه الگو گرفتن از سایر شهرهای تاریخی کشور را مهم دانست و تصریح کرد : باید با استفاده از تجربه سایر شهرهای تاریخی کشور از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد . یکی از موارد مهم برای رونق اقتصادی نهچیر راه‌اندازی بازارچه محله‌ای با همکاری اهالی است .باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که ارزش‌افزوده محل بالا رود و از این حالت ایستا و ثابت خارج شود و مدیریت شهری تمام توان خود را در این راستا به کار خواهد گرفت .

تلاش مدیریت شهری برای حل مشکلات محلات شهر

وی با اشاره به بازدیدهای شورای اسلامی شهر بیان کرد : در بازدیدهایی که از محله نهچیر داشتیم مشکلات و موضوعاتی مطرح شد که بحمدالله با پیگیری شهردار محترم شاهد حل بسیاری از این مشکلات هستیم . ساماندهی ، تأمین روشنایی و احداث سرویس بهداشتی در پارک ، حل مشکلات سرویس‌دهی اتوبوس‌های واحد که مقرر شد به‌صورت منظم و هر بیست دقیقه سرویس‌دهی انجام شود ازجمله اقدامات خوب برای نهچیر بود .مدیریت شهری مبارکه همیشه آماده شنیدن نظرات و پیشنهادهای همشهریان عزیز است و امیدواریم با همکاری مردم روزبه‌روز شاهد توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهرمان باشیم .

شهردار مبارکه:

طرح‌های حمایتی شهرداری برای تعیین تکلیف خانه‌های فاقد سکنه محله نهچیر

وحدت و همدلی مردم و مسئولین عامل غلبه بر تحریم‌های استکباری

مهندس هاشمی شهردار مبارکه نیز در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: افتخار می‌کنم که خدمتگزار مردم باصفا و پرمهر شهر مبارکه و به‌ویژه اهالی محترم این محله هستم و معتقدم از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم عزیز نباید فروگذار بود و به خاطر تمام کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنم .شهرداری‌ها با شرایط خاصی روبرو هستند و مشکلات بزرگی بر سر راه دارند . ما شرایط و بحران‌های بزرگ‌تری را گذراندیم .هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی شرایط سختی بود که در آن زمان به‌واسطه همت ، وحدت و همدلی همه مردم و مسئولین از آن شرایط سخت عبور کردیم و نتیجه آن سربلندی کشور بود . امروز هم به‌نوعی درگیر جنگ هستیم . جنگ اقتصادی که کشورهای استکباری با وضع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان ایجاد کرده‌اند و خودبه‌خود شهرداری‌ها نیز درگیر این موضوع هستند . قطعاً با همان اعتقاد ،وحدت و همدلی  این شرایط را نیز با سربلندی پشت سر خواهیم گذاشت .

حضور و مشارکت مردم، راهگشای حل مشکلات

شهردار مبارکه همکاری و مشارکت مردم در توسعه شهر را ضروری دانست و افزود : امروز اگر فاصله‌ای بین مردم و شهرداری باشد نباید انتظار حل مشکلات را داشت .مردم هر جا درکنار ما بودند مشکلات به‌راحتی حل شد . در مورد این محله نیز با همکاری مردم به‌زودی شاهد رونق هرچه بیشتر خواهیم بود .

 اجرایی شدن پروژه تقاطع غیر هم‌سطح بلوار امیرکبیر

وی در خصوص اجرایی شدن پروژه تقاطع غیر هم‌سطح بلوار امیرکبیر گفت : برخی دلیل اجرایی نشدن پروژه را تاکنون جویا هستند . این پروژه متوقف نشده است. بعد از کلنگ زنی مشاور انتخاب و انجام یک سری مطالعات ضروری بود که انجام پذیرفت و کار در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و با توجه به مکاتباتی که با شرکت محترم فولاد مبارکه داشتیم نوید شروع عملیات اجرایی در آینده بسیار نزدیک داده شد که جای دارد از نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و مسئولین شهرستان تشکر کنم .

طرح‌های حمایتی مدیریت شهری برای رشد و توسعه محلات

مهندس هاشمی تعیین تکلیف خانه‌های غیرقابل‌سکونت محله نهچیر را یکی از مطالبات به‌حق اهالی عنوان و اظهار کرد :تعیین تکلیف منازل فاقد سکنه در این محله فقط با همکاری مالکین میسر است . شهرداری طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌های فقط منازلی را که خطرآفرین باشند را بعد از بررسی کارشناسی می‌تواند تخریب کند . برای ترغیب مالکین طرح‌های تشویقی خوبی در نظر داریم و با استفاده از این طرح‌های حمایتی مالکین می‌توانند هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف و دریافت پروانه ساخت اقدام کنند .

ورود گردشگر عامل رونق اقتصادی نهچیر

شهردار مبارکه از تهیه طرح گردشگری خبر داد و اضافه کرد : تهیه این طرح باهدف رونق صنعت گردشگری شهرستان ، بسیار زمان‌بر بود و انشا اله نتایج بسیار خوبی در بر خواهد داشت . به‌محض ورود گردشگر به محله نهچیر خودبه‌خود محله رونق خواهد یافت ولی باید زیرساخت‌هایی نیز تأمین شود . پیشنهاد بازارچه محله‌ای و توسعه تجاری ازجمله این زیرساخت‌ها برای توسعه اقتصادی است .محلی مناسب برای این کار جانمایی خواهیم کرد و اگر ساکنین نیز آمادگی همکاری و یا پیشنهادی داشتند استقبال می‌کنیم.یکی دیگر از ظرفیت‌های خوب گردشگری نهچیر حمام تاریخی است که در این خصوص نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده است . اهالی می‌توانند با تأمین امکانات رفاهی و ایجاد استانداردها و هماهنگی‌های لازم با اداره میراث فرهنگی ،از خانه‌هایشان به‌عنوان اقامتگاه توریستی و گردشگری و بوم گردی مانند سایر نقاط تاریخی کشور استفاده کنند .

مهندس هاشمی در پاسخ به مطالبات و مشکلات مطرح‌شده اهالی در این جلسه گفت: در بحث آسفالت مجموعه ورزشی ، ترمیم ترانشه ها با توجه به اینکه هنوز قیر یارانه‌ای اختصاص‌یافته به شهرداری تحویل نشده حل این مشکلات میسر نشده است ولی به‌عنوان اولویت معاونت عمران مطرح است .البته ترمیم ترانشه تا بعد از تست تأسیسات دفع فاضلاب توسط اداره آبفا و اعلام پایان کار امکان‌پذیر خواهد بود . در خصوص تجهیزات ورزشی برای محله نیز مکاتباتی با اداره ورزش و جوانان برای مشارکت در تأمین تجهیزات لازم خواهیم داشت . در همین شرایط سخت اقتصادی نیز مدیریت شهری تمام توان خود را برای رسیدگی هر چه بیشتر به این محله بکار خواهد گرفت و ان شااله در جلسات بعدی که خدمت اهالی این محله هستیم بسیاری از این موارد حل‌شده باشد و پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×