» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » اولين استخر مسافت كوتاه استاندارد كشور و مجموعه تجاری اداری در مباركه آماده بهره برداری
شهرداری مبارکه - مطالب ویژه

اولين استخر مسافت كوتاه استاندارد كشور و مجموعه تجاری اداری در مباركه آماده بهره برداری

بهمن 9, 1397 2032

اولین استخر مسافت کوتاه استاندارد بین المللی کشور و مجموعه تجاری اداری با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه و شرکت اسپینر تجارت با هدف میزبانی رقابت ها و تمرینات کشوری و بین المللی آماده بهره برداری شد.
پیش طرح ها و ارزیابی های این پروژه در دوره چهارم مدیریت شهری و در پایان سال 1394 انجام و با توجه به کارشناسی صورت گرفته توسط هیئت عالی سرمایه گذاری 33.3 درصد سهم شهرداری به عنوان درصد پایه فراخوان از کل پروژه به تصویب رسید ، با شرط این که در زمان واگذاری اولویت تجاری اداری با شهرداری و اولویت ورزشی با سرمایه گذار باشد. کل زمین در نظر گرفته 3280 متر که 540 متر جهت تجاری اداری و 2740 متر جهت کاربری ورزشی در نظر گرفته شد. فضای ورزشی شامل سه استخر ، سالن بدنسازی ، حمام آفتاب ،ساختمان رستوران و مرکز فیزیوتراپی، ساختمان اداری و… می باشد . پس از برگزاری فراخوان عمومی شرکت اسپینر تجارت در فروردین سال 1395 برنده فراخوان گردید و در خرداد ماه سال95 قرارداد منعقد و صدور پروانه ساخت در مرداد ماه توسط شهرداری مبارکه انجام پذیرفت. قرارداد پروژه به صورت مشارکت مدنی منعقد شد که در آن آورده شهرداری مبارکه زمین و کلیه هزینه های مربوط به عوارض، صدور پروانه ، تراکم، تغییر کاربری و آورده سرمایه گذار کلیه هزینه های مربوط به مطالعات ، نقشه ها، نظام مهندسی و ساخت و ساز پروژه تعیین گردید.
مهندس هاشمی شهردار مبارکه در حاشیه بازدید از پروژه استخر مسافت كوتاه استاندارد كشور در مباركه گفت : یکی از وظایف اصلی شهرداری‎ها اجرای طرح‎های عمرانی در سطح شهر می‎باشد که اعتبار و سرمایه اجرای این طرح‎ها به طور معمول از محل اعتبارات دولتی و اغلب از اعتبارات محلی تأمین می شد که در سال‎های اخیر با کاهش اعتبارات تخصیصی و از سوی دیگرکاهش چشمگیر درآمدهای شهرداری به دلیل رکود در بخش ساخت و ساز درآمد شاهد کاهش اجرای پروژه‎های عمرانی در سطح شهر هستیم. با وجود این مشکلات یکی از راهکارهای اصلی، جذب سرمایه و سرمایه‎گذار در راستای اجرای پروژه‎های عمرانی و شهری می‎باشد که خود به تنهایی بیانگر اهمیت جذب سرمایه‎گذاری در توسعه شهری است.
شهردار مبارکه افزود: رویکرد شراکت بین بخش خصوصی و شهرداری در ساخت و بهره برداری از پروژه های شهری رویکرد مدرن محسوب می شود که به بهبود کیفیت پروژه های شهری منجر شده و به علاوه کاهش مدت زمان ساخت پروژه را در پی خواهد داشت و پروژه استخر مسافت كوتاه و مجموعه تجاری اداری این موضوع را به خوبی اثبات کرد .این طرح در دوره چهارم شورای اسلامی تصویب و به همت شهردار و شورای اسلامی دوره قبل اجرایی و بحمداله با ادامه همکاری و حمایت شورای اسلامی دوره پنجم با سرمایه گذار محترم و تلاش و زحمات سرمایه گذار ، پروژه به نتیجه مطلوب رسید و فاز اول مجموعه ورزشی آن آماده بهره برداری شد و در اینجا از تلاش و زحمات تمامی عزیزانی که در به ثمر رسیدن این مجموعه زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می کنم.
وی ایجاد جاذبه های سرمایه گذاری را یکی از مهمترین برنامه های مطالعاتی شهرداری دانست و تصریح کرد: ورود بخش خصوصی برای کمک به اداره شهر ضروری است هر چند این ورود نیز نیاز به ملزوماتی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. باید نگاه تضمینی برای سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد و همچنین زمینه حضور سرمایه گذاران را با تسهیل فرآیند های اداری مهیا نمود .
دکتر خالوزاده رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز ضمن تشکر از سرمایه گذار این پروژه گفت : بحمداله شاهد اجرای موفق یکی از پروژه های شاخص در شهر مبارکه هستیم .این پروژه در سطح ملی در کشور منحصر بفرد است و انشااله با بهره برداری از این استخر شاهد رونق بیشتر اقتصادی و جذب توریست با استفاده از ظرفیت ورزشی شهر خواهیم بود .البته تقویت زیرساخت هایی از جمله اسکان ، امکانات رفاهی و بهداشتی برای حداکثر بهره وری از این ظرفیت ضروری است .
وی حرکت شهرداری به سمت انجام فعالیت های اقتصادی مشارکتی را ضروری عنوان کرد و اظهار کرد : شهرداری باید به سمت فعّالیت های اقتصادی در قالب مشارکت با سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث پروژه های مشارکتی حرکت کند تا با کسب درآمدهای پایدار آهنگ توسعه شهر را سریعتر دنبال کند که دراین میان، اعتماد سرمایه گذاران به شهرداری در تداوم این حرکت، بسیار اساسی است.
رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه اضافه کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه مدیریت شهری اساس و محور توسعه جهشی و پایدار شهر است که باید با تدوین و معرفی بسته های سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت های شهر ، شناسایی سرمایه گذاران علاقه مند و با حضور فعال در نمایشگاه های داخلی و بین المللی به دنبال تحقق این موضوع بود.
دکتر خالوزاده با اشاره به وجود ظرفیت های گردشگری در شهر مبارکه گفت :همجواری با صنایع بزرگ و همچنین وجود اماکن تاریخی و گردشگری از جمله ارگ تاریخی نهچیر ظرفیت های بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذار و استفاده از پتانسل های گردشگری شهر را ایجاد نموده که با برنامه ریزی و تحقیقات می توان از تمام این ظرفیت ها به نحو شایسته برای توسعه شهر و رفاه شهروندان استفاده نمود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×